Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lirsa
Hej igen alla,

Min nya Volvo är definitivt planerad och skall snart in i linan (allt enligt Volvos hemsida :)). Det är en V70 D5 summum automat, svart metallic och lite lull lull. Skall därför sälja min nuvarande V70 och tänkte höra lite vad ni tror om ett rimligt pris för att hyfsat snabbt få den sålt. bilpriser.se ger jag inte mycket för, de ligger definitivt under priserna på varenda bil jag undersökt på.

Så till bilen:
Volvo V70 2.5T MY2005 uttagen 200409
Manuell
Business ++ (motsvarar dagens summum + 805-stereon)
Barents blå metallic
Mörkgrå inredning
Träsportratt
Progressiv servo
Vinge
Avtagbart drag
Laminerade rutor med vattenavvisning
Tonade rutor
Bagagerumsmatta
Sommardäck i hyfsat skick på 17" Orpheus Volvo originalfälgar
Vinterdäck på bilen nu på 16" aluminiumfälg (vet ej vilken modell, men ej Volvo)

Den har gått 4900 mil, servad en gång enligt bok. Är i mycket fint skick.

Jag ser t ex på blocket och bytbil att de ligger i trakterna 250 000 kr hos en bifirma. Vore det svårt att sälja den för 225 000 kr privat tror ni? Alla papper givetvis i ordning, inga lån på bilen eller så...

Vore tacksam för lite inputs, om ni har lust :)!
av Luthor
Är ju alltid svårt att spekulera i om du kan få den såld eller inte, tycker själv att det varierar hur lätt det är att få sin V70 såld (har sålt tre stycken på Blocket). Det beror nog på om rätt köpare ser din annons, men om liknande bilar ligger runt 250 hos bilhandlare tycker jag att 225 är ett rimligt pris...
av Daddan
Nu är det många frågor om värdering.

Kolla på: http://www.bilpriser.se/

Där får ni en bra uppfattning om bilars värde.
av NCR
Daddan skrev:Nu är det många frågor om värdering.

lirsa skrev:bilpriser.se ger jag inte mycket för, de ligger definitivt under priserna på varenda bil jag undersökt på.
Som sagt...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
NCR skrev:
Daddan skrev:Nu är det många frågor om värdering.

lirsa skrev:bilpriser.se ger jag inte mycket för, de ligger definitivt under priserna på varenda bil jag undersökt på.
Som sagt...
Kom ihåg att "bilpriser" ska avspegla "avslutpriser" medans de priser du ser på blocket och handlare självklart ligger väsentligt högre då dessa nästan alltid kan prutas ned innan avslut.

Det är en sak vad folk vill ha, en annan vad de får.
av Daddan
Min låg exakt på det priset som står på bilpriser... Hos handlare då.
av lirsa
Jag har ändå svårt att köpa det där med bilpriser.se. Jag har nämligen blivit erbjuden 200 000 kr i INBYTE på bilen. Iofs med köp av helt ny bil i denna deal samt hos en volvohandlare (blev bjuden 170 000 kr hos VW vilket jag tog som en förolämpning). Men det torde ju innebära att de räknar med att få åtminstonne 240 - 250 000 kr för den. Men är det så att jag rimligen kunde få 220 000 - 225 00 kr för den privat så är det ju värt att jobba lite för det.

Hur resonerar ni själva om ni skulle köpa "min" bil, skulle ni kunna tänka er att ge dom pengarna? Eller är det så mycket mer värt (garantimässigt och möjlighet att ta billån) att handla hos en handlare?
av Daddan
Jag tröttnade på oseriösa privatsäljare, annars är det bättre pris som avgör privat. Man får trygghet som genomgången bil, garanti och extra lull-lull på firma...
av KalleH
Jag är nog svensk trygghetsnarkoman, men jag hade hellre köpt på bilfirma (volvohandel). Skönt att få garanti och veta att man bara kan vända sig dit vid problem. Sen att man betalar extra för det, ja det får man ta :lol:
av levent_tr
sälj den för 185000 kr säger jag bara tror ej du får mer av en bilfirma (ta inte illa upp ok)
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]