Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael G
Mitt gamla batteri känns inte lika piggt som förr när man startar på mornarna så jag behövde ett nytt, fick ett av far min i julklapp men när jag skulle byta så såg jag att jag hade ett "stort" batteri. Poolerna var uppmärkda med en tushpenna lika så polkontakterna så jag antar att det är orginalbatteriet. Jag kanske behöver stort batteri?? Bilen är en S60 AWD om det har nån betydelse.
Användarvisningsbild
av CarMan
Mikael G skrev:Mitt gamla batteri känns inte lika piggt som förr när man startar på mornarna så jag behövde ett nytt, fick ett av far min i julklapp men när jag skulle byta så såg jag att jag hade ett "stort" batteri. Poolerna var uppmärkda med en tushpenna lika så polkontakterna så jag antar att det är orginalbatteriet. Jag kanske behöver stort batteri?? Bilen är en S60 AWD om det har nån betydelse.
har du diesel eller om du har bränslevärmare så behöver du ett stort batteri.

är bilen orginal utrustad med stort batteri, så behövs det.
av Mikael G
CarMan skrev:
Mikael G skrev:Mitt gamla batteri känns inte lika piggt som förr när man startar på mornarna så jag behövde ett nytt, fick ett av far min i julklapp men när jag skulle byta så såg jag att jag hade ett "stort" batteri. Poolerna var uppmärkda med en tushpenna lika så polkontakterna så jag antar att det är orginalbatteriet. Jag kanske behöver stort batteri?? Bilen är en S60 AWD om det har nån betydelse.

Har ingen diesel eller bensinvärmare, däremot RTI och TV om det kanske spelar in.
Användarvisningsbild
av CarMan
Mikael G skrev:
CarMan skrev:

Har ingen diesel eller bensinvärmare, däremot RTI och TV om det kanske spelar in.
nä men undrar om det inte fans som tilval med stort batteri??? du ska klaraa dig med ett litet (55hA 500A)
av Mikael G
Tack då vet ja :-)
Få fart på styrservon

Är det verkligen så att styrväxeln[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]