Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael G
#76513
Mitt gamla batteri känns inte lika piggt som förr när man startar på mornarna så jag behövde ett nytt, fick ett av far min i julklapp men när jag skulle byta så såg jag att jag hade ett "stort" batteri. Poolerna var uppmärkda med en tushpenna lika så polkontakterna så jag antar att det är orginalbatteriet. Jag kanske behöver stort batteri?? Bilen är en S60 AWD om det har nån betydelse.
Användarvisningsbild
av CarMan
#76525
Mikael G skrev:Mitt gamla batteri känns inte lika piggt som förr när man startar på mornarna så jag behövde ett nytt, fick ett av far min i julklapp men när jag skulle byta så såg jag att jag hade ett "stort" batteri. Poolerna var uppmärkda med en tushpenna lika så polkontakterna så jag antar att det är orginalbatteriet. Jag kanske behöver stort batteri?? Bilen är en S60 AWD om det har nån betydelse.
har du diesel eller om du har bränslevärmare så behöver du ett stort batteri.

är bilen orginal utrustad med stort batteri, så behövs det.
av Mikael G
#76570
CarMan skrev:
Mikael G skrev:Mitt gamla batteri känns inte lika piggt som förr när man startar på mornarna så jag behövde ett nytt, fick ett av far min i julklapp men när jag skulle byta så såg jag att jag hade ett "stort" batteri. Poolerna var uppmärkda med en tushpenna lika så polkontakterna så jag antar att det är orginalbatteriet. Jag kanske behöver stort batteri?? Bilen är en S60 AWD om det har nån betydelse.
har du diesel eller om du har bränslevärmare så behöver du ett stort batteri.

är bilen orginal utrustad med stort batteri, så behövs det.
Har ingen diesel eller bensinvärmare, däremot RTI och TV om det kanske spelar in.
Användarvisningsbild
av CarMan
#76573
Mikael G skrev:
CarMan skrev:
Mikael G skrev:Mitt gamla batteri känns inte lika piggt som förr när man startar på mornarna så jag behövde ett nytt, fick ett av far min i julklapp men när jag skulle byta så såg jag att jag hade ett "stort" batteri. Poolerna var uppmärkda med en tushpenna lika så polkontakterna så jag antar att det är orginalbatteriet. Jag kanske behöver stort batteri?? Bilen är en S60 AWD om det har nån betydelse.
har du diesel eller om du har bränslevärmare så behöver du ett stort batteri.

är bilen orginal utrustad med stort batteri, så behövs det.
Har ingen diesel eller bensinvärmare, däremot RTI och TV om det kanske spelar in.
nä men undrar om det inte fans som tilval med stort batteri??? du ska klaraa dig med ett litet (55hA 500A)
av Mikael G
#76622
Tack då vet ja :-)
VoC på begagnad bil

Endast 2G (GSM Edge) funkar nu för din modell[…]

Om du vet mm skruv dimension och jag gissar p&arin[…]

Visa din semesterbil(d)

Här är det nytt värmerekord hemma […]

Volvo car UX

Fick 5.1.17 förra veckan och Gemini n&arin[…]