Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Martinus
Svärföräldrarnas S80 2,4t -02 går som ett spjut jämfört med min v70 2,4t-01. Antingen är det nåt fel på min bil eller så är deras trimmad, men hur vet man om en bil är chippad? Har kollat boxarna men där står det volvo på dessa. Nån som vet?
av matzen10
Martinus skrev:Svärföräldrarnas S80 2,4t -02 går som ett spjut jämfört med min v70 2,4t-01. Antingen är det nåt fel på min bil eller så är deras trimmad, men hur vet man om en bil är chippad? Har kollat boxarna men där står det volvo på dessa. Nån som vet?
Ett sätt kan vara genom Volvoverkstaden som kan läsa ut "felkoder" och då kan du/ni få besked. F.ö. vet jag inte..

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Martinus skrev:Svärföräldrarnas S80 2,4t -02 går som ett spjut jämfört med min v70 2,4t-01. Antingen är det nåt fel på min bil eller så är deras trimmad, men hur vet man om en bil är chippad? Har kollat boxarna men där står det volvo på dessa. Nån som vet?
Har du testat att fråga dem? :wink:
Användarvisningsbild
av elmuppo
mellan 01 och 02 så skilljer det sig på gasspjäl, tror oxå att insuget är annorlunda.

Är bägge bilarna utrustade med likvärdig växellåda?

//Branx
av Martinus
branx skrev:mellan 01 och 02 så skilljer det sig på gasspjäl, tror oxå att insuget är annorlunda.

Är bägge bilarna utrustade med likvärdig växellåda?

//Branx
Japp, likadan automatlåda. Hade tankar på att byta box med dom men har förstått att detta inte går pga. att startspärr sitter i boxen. De ska byta in den snart ändå. :(

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]