Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Tjaa värmen i ena backaspegeln har lagt av. hörde att nytt glas kostar ca 700-800:- är det normalt? kan man byta det själv eller ska man lämna in den?? är inte ûberhändig om man säger så :D
Användarvisningsbild
av greeeken
Kolla på nätet om du inte hittar en hel backspegel ,är fan billigare
Visseligen måste du ju hitta rätt färg ,men iallfall
Användarvisningsbild
av deska
men vad går själva arbetet på ungefär?? kan man byta ut glaset själv? nån som vet?
Användarvisningsbild
av deska
hehe aa det gör ju det (svider lite) men visst kan man leva med. nu har ja ju inte v70 utan s60 men ja vet inte riktigt hur man får isär själva plasten. sen borde väl glaset vara ganska enkelt att byta ?? nån slags elkoppling till elmotor å värme antar jag.
Användarvisningsbild
av greeeken
deska skrev:hehe aa det gör ju det (svider lite) men visst kan man leva med. nu har ja ju inte v70 utan s60 men ja vet inte riktigt hur man får isär själva plasten. sen borde väl glaset vara ganska enkelt att byta ?? nån slags elkoppling till elmotor å värme antar jag.
Inte för att vara tjatig men om du kollar på tex blocket eller här så finns de folk som säljer sina backspeglar till betydligt billigare pris än vad ett nytt glas kostar.
Annars kan man leta på bildelsbase.se efter beggade speglar(Glas)
Användarvisningsbild
av deska
joo ska kolla det :) tack så mkt. bara det problemet med att jag inte ve thur man får isär plastkåpan när jag väl hittat ett billigt å fint spegelglas :D
Användarvisningsbild
av deska
hehe aa ok, får testa det då. tack :)
Användarvisningsbild
av deska
kollade med bilia nu å 770:- inkl montering skulle de ha. tycker det va billigt. :D med tanke på att glaset kostade 600:-

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]