- sön 17 dec 2006, 15:12
#75614
Gjorde fyrhjulsinställning igår på min XC. Har bytt alla leder och bussningar fram och nu har jag enn bil med nybilskänsla vad gäller framvagnen. Tyvärr så är cambervinkeln på bakvagnen större än vad den bör vara för att det ska vara bra för däcken. Enligt spec ska den vara nominellt +18' och gränserna är -1.00 grad till +1.00 grad. vänster bak var -58' (dvs bara 2 minuter från gränsen) och höger var -1.02'.
Gick igenom ett stort antal protokoll hos firman som gör hjulinställningar och alla talar samma språk. V70 sätter sig på för stora negativa cambervinklar. Fram kan man fixa till det genom att lossa spindeln från stötdämparen (alt använda/komplettera med camberskruvar). Tyvärr verkar det inte finnas någon lösning bak för vare sig V70n eller XC.
Är det någon som har en lösning? Nya bussningar även bak? (men det blir ju ändå inte justerbart)
Gick igenom ett stort antal protokoll hos firman som gör hjulinställningar och alla talar samma språk. V70 sätter sig på för stora negativa cambervinklar. Fram kan man fixa till det genom att lossa spindeln från stötdämparen (alt använda/komplettera med camberskruvar). Tyvärr verkar det inte finnas någon lösning bak för vare sig V70n eller XC.
Är det någon som har en lösning? Nya bussningar även bak? (men det blir ju ändå inte justerbart)
V70 2.4T -00, BSR PPC steg 3, 3" downpipe, BSR 2.5", Black Diamond, Sachs Performance
V70 XC -01, BSR PPC steg 1, BSR 2.5", Black Diamond
V70 XC -01, BSR PPC steg 1, BSR 2.5", Black Diamond