Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uffe_74
Denna gång går larmet på godtyckligt samt vänster backspegel går ej att fälla in elektriskt. Bilen är en XC90 2005. Någon som vart med om ngt liknande? Elfel låter troligt men finns några erfarenheter av liknande problem? Uppkom efter det att bakre hjullager bytts... :???:
Uffe_74 skrev:Denna gång går larmet på godtyckligt samt vänster backspegel går ej att fälla in elektriskt. Bilen är en XC90 2005. Någon som vart med om ngt liknande? Elfel låter troligt men finns några erfarenheter av liknande problem? Uppkom efter det att bakre hjullager bytts... :???:
Dum fråga men har du kollat så att det inte är nån säkring som gått
Användarvisningsbild
av lilleman
kanske ingen dum fråga för ibland målar man fan på väggen och befarar det värsta och glömmer kolla sådana grejor som en säkring :lol: mvh/roger
greeeken skrev:
Uffe_74 skrev:Denna gång går larmet på godtyckligt samt vänster backspegel går ej att fälla in elektriskt. Bilen är en XC90 2005. Någon som vart med om ngt liknande? Elfel låter troligt men finns några erfarenheter av liknande problem? Uppkom efter det att bakre hjullager bytts... :???:
Dum fråga men har du kollat så att det inte är nån säkring som gått
Nja den går att fälla halvvägs. Ang larmet var det någon dag sedan det löste ut sist. Motorn orkar liksom inte med att fälla in spegeln hela vägen. Riktigt skumt fel...
av makan143
En annan dum fråga ,,,du har garanti kvar på bilen eller??
av Uffe_74
makan143 skrev:En annan dum fråga ,,,du har garanti kvar på bilen eller??
absolut har jag garanti kvar men det är djäkligt irriterande att behöva lämna in bilen hela tiden....
Användarvisningsbild
av greeeken
Uffe_74 skrev:
makan143 skrev:En annan dum fråga ,,,du har garanti kvar på bilen eller??
absolut har jag garanti kvar men det är djäkligt irriterande att behöva lämna in bilen hela tiden....
Ja det håller jag med om, en ny bil ska man inte behöva lmäna in hela tiden
Användarvisningsbild
av CarMan
Har du garanti kan du lämna in bilen på valfri volvo verksta o får den laga d gratis.
det är ju inte verkstans fel att din bil har gåttt sönder....

vill du inte lämna n är den går sönder så behöver du inte.

förstod inte vad du var ute efter!
av boeder
CarMan skrev:Har du garanti kan du lämna in bilen på valfri volvo verksta o får den laga d gratis.

Att verkstaden inte skall göra några repor / bucklor etc- Tror jag
Användarvisningsbild
av CarMan
boeder skrev:
CarMan skrev:Har du garanti kan du lämna in bilen på valfri volvo verksta o får den laga d gratis.

Att verkstaden inte skall göra några repor / bucklor etc- Tror jag
det behövar man nog inte vara orolig för, varför skulle dom göra det?

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]

Hejsan! Fick du ordning på detta fel? Har pr[…]