Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlMagnus
Har köpt en V70 2,4 T MY 01 som är importerad 2005 dec
Utrustning: Skinnklädsel,glaslucka, stereo 803,Parkeringsvärmare
Geatroniclåda, telefon, elstol förare,infällbara speglar m.m.

Bästa bil jag haft,men undrar vad som skiljer mellan svensksåld och tyskexport när det gäller utrustning eftersom jag inte hittar denna utrustning på någon svensksåld modell.
av Daddan
Jo då det finns, leta mer... Jag har tittat och provkört en med den utrustningen... Plus barnstolar, sportskinn, nivåreglering mm.

Det skiljer lite i programvaran, lägg in svensk programvara så är det ingen skillnad längre...
av Frigge
Det finns en hel del som kan skilja.

Stolsvärme
Mindre värmepaket
Tunnare rutor
Sämre isolering
Mjukvaror

Dessutom riskerar man manipulerad mätarställning som grädde på moset.
av Daddan
Det är väl bara programvaran till värmepaketet som skiljer?
av KarlMagnus
Stolsvärme finns med 2 effektsteg,12 V uttag på 2 ställen, elstol förare,bord med mugghållare,kupéfilter m.m så jag saknar i princip inget
i utrustningsnivå. Köpt av bilhandlare så kvitto finns med uppgradering till svenska från tyska, samt en koll av mätarställning och växellåda som
stämde med de 5000 milen den har gått. Slutsumma=Helnöjd med min Volvo på alla fronter.
Användarvisningsbild
av Mats
En importerad 01 som gått 5000mil?
Hoppas att det stämmer.
Det är väl nästan vad tyskarna kör på ett år :shock:
av Hellrider
KarlMagnus skrev:Stolsvärme finns med 2 effektsteg,12 V uttag på 2 ställen, elstol förare,bord med mugghållare,kupéfilter m.m så jag saknar i princip inget
i utrustningsnivå. Köpt av bilhandlare så kvitto finns med uppgradering till svenska från tyska, samt en koll av mätarställning och växellåda som
stämde med de 5000 milen den har gått. Slutsumma=Helnöjd med min Volvo på alla fronter.
Hm visst,,tror du på tomten också eller??det finns inget sätt att "för en användare på verkstäderna att kolla om mätarställningen är manipulerad.det är fruktansvärt lätt att fixa detta om man vill tyvärr,,
Däremot brukar det komma fram via garantihistorik m.m.skicka ett pm,med ditt vin-nummer om du är intresserad så kan jag se om det finns nån vettig info.
Tyvärr så blir nästan alla lurade på dessa bilar.
Det är alltid nåt skumt med dom, i detta fallet är den skum eftersom det är värme i stolar å så,det kan kanske vara en gammal brandskadad bil där dom bytt inredning m.m.En jobbig grej till är ju att ni inte har några maskinskadeförsäkringar på importer heller,,fattar inte hur ni vågar köpa dyngan!!
Användarvisningsbild
av CarMan
tyska bilar har ofta värme i stolarna, inget konstigt med det.
därimot sakanr dom ofta strålkastar rengörare, rails, bärkase hålare. & givet vis är 90% manupilerade av den svenska säljaren.
av Hellrider
CarMan skrev:tyska bilar har ofta värme i stolarna, inget konstigt med det.
därimot sakanr dom ofta strålkastar rengörare, rails, bärkase hålare. & givet vis är 90% manupilerade av den svenska säljaren.
Konstigt,,vet inte hur många importer italien å tyska bilar jag haft inne ,å alla italien å säkert 90% av dom tyska har saknat värme,,mig vetligen så har inte dom tyska det vanligtvis,,men däremot eftermonteras det här i sverige
En ganska vanlig 245:as liv

Det var dags för ett tändstiftsbyte. K&a[…]

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]