Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cimmen
Vad kostar de belysta och elinfällbara speglar som finns för eftermontering till V70N (jag har en -04). Man kunde tydligen aktivera lampan i dom med fjärren.
Användarvisningsbild
av Loner
Rätta mig om jag har fel någon...

2800 för speglarna, 200 för knappen, 500 för mjukvaran inkl jobb.

/L
Användarvisningsbild
av Loner
Lampan tänder du med den gula knappen (som tänder posljusen)

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Hur vet man att dom är infällbara?
Jag har köpt speglar med markbelysning till min s60-01 men vet inte om dom är infällbara
av CANBus
alla speglar är infällbara.

finns 2 sorter manuellt infällbara och el infällbara speglar.

hur man ser skillnad är antalet kablar i kontakten!
av matsnils
Har monterat el infällbara speglar och Volvo har monterat knapp och installerat mjukvara men speglarna vägrar röra sig. Det som händer är att det inte går att ändra speglarna på en stund. Är det något som sknas? Säkring, relä eller dyl. Bilen är en XC70 D5 -05
av CANBus
det är fysikens lagar som spelar in, då spegelstyrningen och elinfällningen har gemensam slinga, spegeljusteringen kopplas därför ur när elinfällningen påbörjas, annars blir det ju kronkortis..

Jag tror det inte finns elinfällning på dina speglar tyvärr, det finns inga reäer som styr infällningen utan det är DDM och PDM som styr detta.
av matsnils
Hur kollar man lättast om de är infällbara? Det finns belysning men det är väl inte detsamma som att de är infällbara.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo tack, det vet jag att alal är infällbara.
Jag menade elinfällbara.
Kolla på antal kontakter sa du?
Hur många ska det vara???
av CANBus
antingen kollar man antal kablar jämfört med en spegel som inte har elinfällning då är det en extra kabel, lila har jag för mig!
eller så kan man lättast se detta om man tar bort backspegelkåpan och kollar om motorn för infällningnen sitter där..

Min fläkt gick igång i september fö[…]

Stötdämpare bak

10 000 kr. hos verkstaden när "konsolen&[…]

Trasig Renault Scenic

Idag kl 16:15 startade jag Renaulten . Gick en kl[…]

I Finland är det 5 år som gäller🙄