- fre 01 apr 2016, 23:35
Fick för ett tag sen problem med min volvo v70n 01 140hk
Bilen började rycka o sen tändes motorlampan.
Felkoden då stod Co2 sensor nåt
samt random misständning cylinder 1
Släckte o bilen gick bra.
Sen gjorde jag stora service på bilen där det inte ens noterade att bilen gick dåligt.
De byte tändstift mm o 1 månad efter fick jag samma problem så köpte ny tändspole och felet försvann i ca 3 månader o nu hände det igen.
byte tändspole o stift.
Denna gång går bilen oftast bra o på alla cylindrar när jag passerar 2500 i varv men så fort jag går under så verkar problemet komma tillbax.
Ibland hackar den o så försvinner ryckandet.
Så nu står jag med kliande händer på huvudet o undrar. Folk har sagt från tändspole, tändlägesgivare, kamaxelgivare, kolv, ventil, batteri, styrbox, ja typ nästan allt på en motor.. Så som ni förstår vill/tänker jag inte byta hela motorn...
Vad vi tror är det kan va kabel brott i tändkabeln för spole 1.
Frågar också om så är fallet var kan man köpa kabeln för bara den spolen eller alt hela härvan eller går det o skarva?
felkoder är följande
3300 tändspole felaktig signal intermittent
3200 tändspole felaktig signal intermittent
3503 Misständning mer än en cylinder Intermittent
3502 misständning mer än en cylinder intermittent.
Behöver verkligen hjälp, lagt ner snart 4.000 i delar o felsökning o inget verkar funkar...
Mvh David
Bilen började rycka o sen tändes motorlampan.
Felkoden då stod Co2 sensor nåt
samt random misständning cylinder 1
Släckte o bilen gick bra.
Sen gjorde jag stora service på bilen där det inte ens noterade att bilen gick dåligt.
De byte tändstift mm o 1 månad efter fick jag samma problem så köpte ny tändspole och felet försvann i ca 3 månader o nu hände det igen.
byte tändspole o stift.
Denna gång går bilen oftast bra o på alla cylindrar när jag passerar 2500 i varv men så fort jag går under så verkar problemet komma tillbax.
Ibland hackar den o så försvinner ryckandet.
Så nu står jag med kliande händer på huvudet o undrar. Folk har sagt från tändspole, tändlägesgivare, kamaxelgivare, kolv, ventil, batteri, styrbox, ja typ nästan allt på en motor.. Så som ni förstår vill/tänker jag inte byta hela motorn...
Vad vi tror är det kan va kabel brott i tändkabeln för spole 1.
Frågar också om så är fallet var kan man köpa kabeln för bara den spolen eller alt hela härvan eller går det o skarva?
felkoder är följande
3300 tändspole felaktig signal intermittent
3200 tändspole felaktig signal intermittent
3503 Misständning mer än en cylinder Intermittent
3502 misständning mer än en cylinder intermittent.
Behöver verkligen hjälp, lagt ner snart 4.000 i delar o felsökning o inget verkar funkar...
Mvh David
- By Kenneths