Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
Någon som vet om man kan byta kåpan som airbagen sitter i. tänkte byta och sätta på en kåpa från R-ratten. Mvh Thomas :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
Thomas J skrev:Någon som vet om man kan byta kåpan som airbagen sitter i. tänkte byta och sätta på en kåpa från R-ratten. Mvh Thomas :wink:
kåpan är själva airbagen
av Thomas J
Airbagen går att ta bort från kåpan. undrar bara om det är svårt att byta. :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
Thomas J skrev:Airbagen går att ta bort från kåpan. undrar bara om det är svårt att byta. :wink:
kåpan är en vital del av airbagen. det är bland annat denna som begränsar airbagens livslängd. det är mycket viktigt att kåpan öppnarsig på rätt sätt när airbagen löses ut.

om du nu ändå vill klåpa lite med din airbag, så tala tydligt om vad du har för regnummer så vi andra här inte köper bilen nån gång i mframtiden.
av Thomas J
ok ok jag ska inte röra den. man vill ju att den ska fungera om det händer en olycka.. :)
av NCR
Thomas J skrev:ok ok jag ska inte röra den. man vill ju att den ska fungera om det händer en olycka.. :)
Äsch, Airbags är ju samma löjliga påfund som säkerhetsbälte, gör som så många andra här och ta bort den helt så slipper du blåmärken om du krockar.... :wink: :lol:
av Thomas J
Går den att ta bort? utan att få massa felkoder och skit? kan vara bra att ha om man kvaddar. Mvh Thomas :lol:
av Frigge
Thomas J skrev:Går den att ta bort? utan att få massa felkoder och skit? kan vara bra att ha om man kvaddar. Mvh Thomas :lol:
Du blir ju inte utan felmeddelande och varningstext i färddatorn.
Air-bagen sitter ju där av en anledning :wink: , hellre blåmärken än en rattstång i svalget (HMM)
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]