Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var på Lapplands Motor i Uppsala igår och hörde mig för lite om ny ratt till min S60 -01. Jag har den "vanliga" läderratten men är sugen på att sätta in den nyare och snyggare tjockare ratten i läder med aluminiuminlägg längst ner.

Expediten i kassan påstod att det inte skulle gå att byta. Airbagen är inte densamma och bilen skulle inte vara anpassad till den nya ratten (????!).

Det står inget om detta i tillbehörskatalogen, det borde väl gå att byta rakt av? Ratten ser ju likadan ut och airbagen på insidan bör väl vara densamma?

Nån som har mer fläsk på benen i denna fråga får gärna uttala sig...
hj skrev:Var på Lapplands Motor i Uppsala igår och hörde mig för lite om ny ratt till min S60 -01. Jag har den "vanliga" läderratten men är sugen på att sätta in den nyare och snyggare tjockare ratten i läder med aluminiuminlägg längst ner.

Expediten i kassan påstod att det inte skulle gå att byta. Airbagen är inte densamma och bilen skulle inte vara anpassad till den nya ratten (????!).

Det står inget om detta i tillbehörskatalogen, det borde väl gå att byta rakt av? Ratten ser ju likadan ut och airbagen på insidan bör väl vara densamma?

Nån som har mer fläsk på benen i denna fråga får gärna uttala sig...
Har för mig att rattstången är annorlunda mellan 01 och 03->. Kontakterna är iaf inte samma när det gäller knappar och airbag.
av volvis
Varför skulle inte det gå? Då den säljs som tillbehör till P2:orna...????

Jag har den i min S60.

Bild
Användarvisningsbild
av hj
Tack, det var väl det jag trodde...
Användarvisningsbild
av Snajper
volvis skrev:Varför skulle inte det gå? Då den säljs som tillbehör till P2:orna...????

Jag har den i min S60.

Bild
Förbaskat snyggt!! Vad kostade kalaset (ratt + mont.)??

/Snajper

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]