Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjabo_s
Kommer ju alltid ett pip när man lägger i backen men efter en sekund så kommer det ett ca 10sek långt pipande precis som om det vore nåt alldeles bakom bilen.
Det började när det blev några minusgrader ute. Har gjort rent alla sensorer men det hjälpte inte. Samma sak varje gång jag ska backa.

Nån som har varit med om detta?

Kanske ska rycka batteripolen några minuter?
Användarvisningsbild
av CarMan
Tjabo_s skrev:Kommer ju alltid ett pip när man lägger i backen men efter en sekund så kommer det ett ca 10sek långt pipande precis som om det vore nåt alldeles bakom bilen.
Det började när det blev några minusgrader ute. Har gjort rent alla sensorer men det hjälpte inte. Samma sak varje gång jag ska backa.

Nån som har varit med om detta?

Kanske ska rycka batteripolen några minuter?
rycka polen hjälper inte. gissar på att en givare får spratt. troligen svårt att felsöka på.
kan vara internt i en givare, eller för mycke färg på en givare. felsöks nog lättast genom att byta en givare i taget

men det är ju inget som utesluter att felet är i styrenheten
av Tjabo_s
Känns inte som om för mycket färg kan vara problemet eftersom det har kommit efter 4.5 år. Får nog testa att kolla upp sensorerna.

Är det nån som har varit med om detta så skriv gärna en rad.
av Frigge
Kolla hur givarna sitter, om en av givarna har ngt fel lutning så känner den av marken istället för föremål. Dom ska peka lite uppåt.
Användarvisningsbild
av inqidink
Har samma problem med min. Om det är för blött eller kallt ute så piper den hela tiden. Dom kollade upp det på servicen senast och sa att två givare behövde bytas till en kostnad av 800:- per givare.

Jag var inne med lite kontaktsprej och nu händer det mycket sällan. Så det får gå till nästa service iallafall :)
Användarvisningsbild
av hemglass
Tjabo_s skrev:Känns inte som om för mycket färg kan vara problemet eftersom det har kommit efter 4.5 år. Får nog testa att kolla upp sensorerna.

Är det nån som har varit med om detta så skriv gärna en rad.
Har du originalgrejor eller pirat.....? (bara nyfiken)
av Tjabo_s
Har inte haft tid att kolla över problemet ännu men det är original grejer.
Ska testa göra rent riktigt och ösa på kontaktspray.
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen

Är du säker på att kamremmen inte […]

Stötdämpare bak

Nej, den passar inte. Hålet för staven […]