Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thuné
Skiljer sig ABS/STC boxarna från s80-99 jämfört med de som sitter i T.ex. s60/V70 osv? Behöver få tag på en Beg och att hitta en exakt lika är kanske inte alltid så lätt. :???:
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det skiljer, finns många varienter
av Thuné
måste boxen ha samma nummer eller kan man gå efter vissa nummer?
Användarvisningsbild
av elmuppo
Samma artikel nr. Och ev kan det krävas att man raderar Boxens interna inställningar efter byte.
av zenobia
Jag var på JBs i Jönköping och köpte min ABS-box. Efter lite letande så hittade dom en box med 10 spolar. Min bil har bara STC men tydligen efter bytet så tror den att det finns DSTC.

Varje gång STC-systemet slår till så poppar det upp ett meddelande om att DSTC är aktivt.

Billig uppgradering.. =) men troligtvis ett resultat av att min ABS-box måste nollas på nått sätt.. :D
av Thuné
vad hade du för symptom innan bytet av boxen? bara lite nyfiken...
av CANBus
jag kan ju tänka mig att du får interna felkoder iom sånt byte.
du har inga rattvinkelgivare och skit, så det blir nog en del gråa och röda fält i VIDA är jag rädd.....
av zenobia
CANBus skrev:jag kan ju tänka mig att du får interna felkoder iom sånt byte.
du har inga rattvinkelgivare och skit, så det blir nog en del gråa och röda fält i VIDA är jag rädd.....
Men är det inte så att DSTC-systemet har 12 ventiler i ABS-boxen?
av CANBus
kom inte ihåg den största skillnaden i ABSboxarnas utförande just nu,men däremot så får ABS boxen ingen signal eller mätvärden från DTSC styrenheten iom att den rent av nu saknas i din bil samt alla inkopplade sensorer.
av zenobia
CANBus skrev:kom inte ihåg den största skillnaden i ABSboxarnas utförande just nu,men däremot så får ABS boxen ingen signal eller mätvärden från DTSC styrenheten iom att den rent av nu saknas i din bil samt alla inkopplade sensorer.
Inga loggade fel som har med det att göra när jag kopplar upp mot Vadis.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]