- sön 17 maj 2015, 00:23
precis köpt mig en begagnat Volvo V70 2007'a och såg i displayen nu efter jag köpt bilen att den varnade om "antispinnsystemet är tillfälligt av" och ibland att service erfodras.
Får väl kolla med obd2 läsare om det går att få ut en felkod vad som kan orsaka felet på bilen, för även jag har märkt att när det regnar mycket/ blött ute så kommer de felmeddelanden upp och när det är torrt ute så finns inte felmeddelanden med i notis fönstret eller vad man kallar det i instrumentpanelen nere till vänster,
tycker ändå det är märkligt att när man söker på nätet skriver alla om alla möjliga olika orsaker, från bytt ett dåligt batteri, till dragit åt en skruv någonstans vid drivaxeln till dåligt lager i bakvagnen till att spraya 55'6 eller kontaktspray i olika kontaktstycken eller givare som krånglar.
Köpte mig en begagnad V70 utan turbo från att ha haft V40 med turbo som krånglat med magnetventil, luftmassemätare, tändspolar, bränsletrycksregulator, tryckklocka o annat jobbigt för att få turbon att ladda korrekt...
Året är 1947. Hur står det till med den svenska nationaldygden? En som har kvar sin tro på mänskligheten är droskchaufförn som kört passagerare i nästan 40 år.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/46 ... ode=464459