Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cme
Vad krävs för för att eftermontera RTI i en XC70 -01? Har sett att det finns några enstaka beg system (http://www.blocket.se/vi/9719335.htm?ca=15_s) men undrar vad som krävs utöver box och skärm. Finns kablage fördraget? Vill ju ha ett någorlunda modernt förståts.

cme
Användarvisningsbild
av CarMan
cme skrev:Vad krävs för för att eftermontera RTI i en XC70 -01? Har sett att det finns några enstaka beg system (http://www.blocket.se/vi/9719335.htm?ca=15_s) men undrar vad som krävs utöver box och skärm. Finns kablage fördraget? Vill ju ha ett någorlunda modernt förståts.

cme
det är inte så svårt att montara, men du moste montera den modellen som är till din bil = cd-rom varianten
den i annonsen är för 02 & nyare
kabelhärva finns i vissa bilar, men inte i dom flästa.
härvan är enkel att montera.
du behöver en anten, en rti enhet en skärm & 2 kabelhärvor, samt 2 mjukvaror om jag mins rätt
av cme
Tack för svaret. Inga direkta fallgropar alltså?

cme
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns ju en volvo sats som innehåller det du behöver & där finns även monterings anvisning.
köper man begagnat finns altid en risk att man inte får med allt 6 att vissa saket inte är bakåt eller framåt komplatibla, så där bör man helst ta från en bil byggd samma strukturvecka
av S60AWD2.5T
Jag vill höja ett varningens finger. Det saknas oftast ganska mycket saker i dessa annonser samt att det inte går enkelt att provköra grejorna.
Har oftast sett annonser med skärm och skivätare samt extralåda. Då saknas GPS-antenn samt allt kablage och Volvo tar duktig betalt för detta.

Det bästa är att plocka från en skrotad av samma årgång.
Då har du ju att göra med en seriös säljare.
av Frigge
Tänk oxå på det Carman just skrev. Grejorna bör komma från en bil med samma strukturvecka, annars kan du betala för att få problem.
Användarvisningsbild
av songmaker
Glöm inte heller att om du inte skall ha fjärr enbart så tillkommer "rattspaken" :)

Hej. Behöver lite hjäp. Gäller en S[…]

Jag håller på att försöka in[…]

Dina frågor kan du också pröva at[…]

Något liiiitet läkage på brä[…]