- ons 14 jan 2015, 18:02
He hej,
Nu ar termostaten bytt, sa nu funkar allt som det ska, men medan jag bytte termostaten sag jag till min forvaning att det var ganska mycket olja uppe vid tandspolarna, plast locket som ar ovanfor ar helt rent, och tandspolarna ar rena och torra, men det ar fullt med olja dar anda....vad kan det bero pa?
Jag trodde forst att jag kanske vart ute pa fyllan under nyars helgen och tok-spillt olja, men oljan ar inte ren, utan ser ut som val anvand olja.
Kan det vara sa att jag haft for mycket olja i, och nar jag pressar motorn sa kommer det upp ur locket och lacker ner runt tanspolarna?
Kan det vara nagot annat valkannt fel som ar skit-dyrt eller livsfarligt?
Alla teorier och forslag ar valdigt valkommna.
Satter agg-klockan nu och vantar pa Wissels visdoms ord. :)
Nu ar termostaten bytt, sa nu funkar allt som det ska, men medan jag bytte termostaten sag jag till min forvaning att det var ganska mycket olja uppe vid tandspolarna, plast locket som ar ovanfor ar helt rent, och tandspolarna ar rena och torra, men det ar fullt med olja dar anda....vad kan det bero pa?
Jag trodde forst att jag kanske vart ute pa fyllan under nyars helgen och tok-spillt olja, men oljan ar inte ren, utan ser ut som val anvand olja.
Kan det vara sa att jag haft for mycket olja i, och nar jag pressar motorn sa kommer det upp ur locket och lacker ner runt tanspolarna?
Kan det vara nagot annat valkannt fel som ar skit-dyrt eller livsfarligt?
Alla teorier och forslag ar valdigt valkommna.
Satter agg-klockan nu och vantar pa Wissels visdoms ord. :)
År 2000 lanserade Volvo den nya robusta XC70. Med sin kraftfulla framtoning blev den snabbt älskad av många, och är än idag en bil med komfort långt utöver det vanliga.
- By pv-johnson