Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smool
Hej.
Jag köpte en ny V70 2.4D Limited edition Svart metallic i våras och funderar på om det är värt att sätta på "stänkskydd" på den? Blir det snyggt och är det värt det för att slippa få upp en del av skiten i hjulhuset?

Mvh
av NCR
Smool skrev:Hej.
Jag köpte en ny V70 2.4D Limited edition Svart metallic i våras och funderar på om det är värt att sätta på "stänkskydd" på den? Blir det snyggt och är det värt det för att slippa få upp en del av skiten i hjulhuset?

Mvh
http://www.thefellowship.se/Nybil1.jpg

Nu har jag även satt skydd på framhjulen och jag tycker det ser helt ok ut, speciellt med tanke på att smutsen inte längre sprutar upp på sidorna. Smaken är dock som baken så 50% avskyr stänkskydd och resten myser av att slippa stenskotten... :)
Användarvisningsbild
av Loner
Tycker helt klart du skall ha.. både för din egen bil och för oss andra i trafiken.

/L
av Smool
Ok, låter som att det blir stänkskydd då =) men tyckte det syntes lite dåligt hur det såg ut fram på den bilden, ingen annan bild? Ska ändå in med bilen till volvo på tisdag så då får dom nog sätta dit det med..

Mvh
Användarvisningsbild
av henka35
Bild
av Smool
Tack för bilden. Det avgjorde, tycker inte alls det ser illa ut =)

Mvh
Användarvisningsbild
av Whisky
Jimmy Svensson skrev:Ser ut som han står o "pinkar" på fälgarna :)
Jo, men det är ju ingen fara ...Den har ju stänkskydd! :wink:
Användarvisningsbild
av henka35
Nä, han hjälper pappa med bilen....
Lite OT men i sommras hade jag tvättat och puttsat upp hela bilen så den såg ny ut, dvs. alla lister svarta och fina igen. När jag står och putsar stänkskydden så hör jag hur han säger "tvätta" på andra sidan. jag går över och ser en mycket nöjd 2 årig med en smutsig tvättsvamp, tvätta vänster bakskärm. Svampen hade han blött i en vattenpöl.
Va härligt med barn.... :D

/Henrik
av rolle83
Smool skrev:Hej.

Mvh
mina stänkskydd har gnidits mot lacken så de har börjat komma rost på min s60 -02.. råder dig att inte skaffa de

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"

Helt rätt, och lite läder där s&ari[…]

En blinkers funkar inte Volvo 940

Funkar parkeringsljuset? då har du väl […]

"T6 är ju en fantastbil med en bensina[…]