Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dicer
Jag mailade ContiTech om den kamremmen och fick svar:

"Denna rem (i artikeln) avser endast vissa fordon/motorer som förstagångs-utrustats med detta. Mao nya fordon/modeller från vissa fordonstillverkare. Jag kan inte uttala mig till fullo om dessa fordon redan nu finns på marknaden men jag tror det finns några varianter från VW och Audi. Jag vill också samtidigt påpeka att det är alltid fordonstillverkarens rekomendationer som gäller vid allehanda serviceintervaller och rekomendationer när det gäller bytesintervall för kamremmar."
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har ingen aning. jag skule då inte snåla dom kronor det kostar att byta kamrem var 16 000 mil (18000mil) som det är på dagens bilar! desutom är ju kamrems bytet billigt!
av Daddan
Hur mycket kostar det att göra 16.000 mila med kamremsbyte på en V70 AWD -01? Jag kollade på en passat V6 syncro och på VW skulle de ha 16.000:- (!) för deras 12000 mila service.

Mvh
David
av Dicer
Det beror nog mycket på var du tänker serva, det skiljer lite mellan olika verkstäder. Är bäst du ringer till nån lokal verkstad och frågar...
Användarvisningsbild
av CarMan
Daddan skrev:Hur mycket kostar det att göra 16.000 mila med kamremsbyte på en V70 AWD -01? Jag kollade på en passat V6 syncro och på VW skulle de ha 16.000:- (!) för deras 12000 mila service.

Mvh
David
det skiljer ju rätt mycke broende på vilken verksta som gör det & vilken motor du har i bilen.

denna service innehåller ju även bränslefilter byta & rengöring av den där dumma nippeln på turbo bilarna

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]