Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
På stereon finns det ett AUX-läge när man vrider SOURCE-ratten. Frågan är bara var själva uttaget sitter? Bilen i fråga är en V70 Classic -08. Ägarinnan påstår att hon tittat i mittfacket mellan stolarna men inte hittat något uttag.
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
Och där skall det finnas på alla Classic-utrustade V70 från 2008..? Enligt bilens ägare nämner inte instruktionsboken detta, vilket låter märkligt.
Ärendet avslutat. Uttaget fanns på förväntad plats. Hon hade bara missat det eftersom hon nog inte visste hur det skulle se ut och då inte heller visste vad hon skulle titta efter.
mbc skrev:Sidan 201 i instruktionsboken...
Kan ju vara bra att veta om hon glömmer av var det sitter :D
He he he... Tack. Skall framföra detta :D
AUX-ingången kom på 2007 års modeller. Då jag har en V70 2006:a, var jag till Volvo och frågade om det gick att eftermontera i de äldre S60/V70 bilarna. Men enligt Volvo går inte det? Någon som vet?

Jag har köpt mig en AUX-adapter som är kopplad på CD-växlar ingången på stereon istället. Stereon tror jag lyssnar på CD-växlare, när jag i själva verket har mobilen och lyssnar på Spotify. Det fungerar ju bra, men det hade varit kul om det stått AUX i stereon, som är en HU-650.
Jag hade en V70 T5 -07 och den hade ingen fabriksmonterad aux men den xc70 jag nu har aux. Kanske har göra med att dom införde det mitt under modellåret då dom brukar göra lite förändringar?
simonhalmstad skrev:Jag hade en V70 T5 -07 och den hade ingen fabriksmonterad aux men den xc70 jag nu har aux. Kanske har göra med att dom införde det mitt under modellåret då dom brukar göra lite förändringar?
Möjligt att de införde det mitt under modellåret, men 07:orna fick ju även blinkersen i backspeglarna samt att det blinkar tre ggr när man bara nuddar blinkerspaken för att t ex byta fil. Även detta går inte enligt Volvomekanikern jag pratat med att lägga in på äldre bilar. Konstigt tycker jag, när det bara är mjukvara som styr detta.

Eller finns det någon här på forumet som vet mer om detta? Att få den nyare tre-blinkers funktionen på äldre S60/V70 och kanske S80?

Mvh Ronnie
Ipod-interface fanns som tillval till 07:orna och gick även att eftermontera. När jag frågade om det gick att eftermontera på min 06:a fick jag till svar att de inte visste det. Det borde gå eftersom elektroniken borde vart den samma, men de visste inte med säkerhet. Alltså blev det ett nej. Kan ju vara samma sak med AUX-ingången.

Rullar runt i en V40 från 1998, lågmil[…]

Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]