Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
Har nyligen (ca 3 veckor sedan) köpt en begagnad V70 D5 -04. I början så fungerade dieselvärmaren, dvs den startade när jag satte på parkeringsvärmaren (brännaren lät och dieselpumpen "tickade"). Dock vet jag inte om den gjorde någon större nytta eftersom det varit så varmt ute den senaste tiden.

Nu har dock något hänt. När jag försöker starta värmaren så står det i displayen att den är "På" i ca tre sekunder, sedan stängs den av automatiskt. Försöker jag starta den igen så händer samma sak. Den vill ej heller starta om jag programmerar timern.

Är det någon som vet hur jag ska felsöka, några punkter som jag lätt kan kolla själv? Om det är ett enklare fel att fixa är det ju onödigt att dra in bilen på verkstaden... Alla säkringar (motorrummet, kupén, bagaget) är hela.

/Martin
av nfs
har samma problem med min XC90, tydligen så går den ej att starta alls efter tredje mislyckade försöket utan att lämna in skiten på volvo för återställning och avläsning av felkoder.

NFS...
Användarvisningsbild
av CarMan
placka i sär värmaren & kolla om nått lossnat i den. (troligen räcker det inte med att göra CPM:en strömlös, då felkoden ligger i CEM, men du kan ju testa)
av Marbas
Det låter som jag får lämna in bilen....

Det var enklare på äldre bilar (typ min 745 -92), där kunde man göra allt själv, men nu måste man ju ha världens datorutrustning....

Tack för svaren!
Användarvisningsbild
av CarMan
Marbas skrev:Det låter som jag får lämna in bilen....

Det var enklare på äldre bilar (typ min 745 -92), där kunde man göra allt själv, men nu måste man ju ha världens datorutrustning....

Tack för svaren!
skitsnack.

du kan göra allt själv nu med, bara du inhandlar rätt utrustning! Det samma gällde för ockcå, utan rätt verkty kunde du inte göra nått då heller.

den stora skilnaden mellan förr & nu är att bilanra inte behöver dom där små reprationerna som mång förr gjorde själv
Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]

Jäklar vad plastigt kinesisk den ser ut/k&aum[…]

Hehe, fler än jag som lagt märke till de[…]