Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter att ha stått ut med oljud från framvagnen ett tag fick jag äntligen tummen ur och ringde CMS-Group (f.d Bert Gustavsson Bil på Tagenevägen[Göteborg]).

Jag låtsades som att jag visste nått och frågade om det ena och det andra.. :wink: Svaret blev, "kom in med bilen så gör vi en analys!" Ok, sa ja, när kan jag komma då?, och tänkte att det tar väl en vecka eller nått som på närmaste Bilia / BraBil.

Men ack, svaret blev "kom in med en gång om du har möjlighet" så kikar vi snabbt. Sagt och gjort... satte mig i bilen och åkte dit. Dom hissade upp bilen och två killar kikade över framvagnen. Efter en kortare överläggning kom svaret. "Byte av K-stag och rullar". När vill du komma in med bilen för reparation?, var nästa fråga.

Så nu skall bilen in på onsdag och bli fixad.

Läs och lär alla slarvpellar på andra verkstäder !
:wink:

Kanske lite onödigt att tillägga men jag är som sagt MYCKET nöjd med bemötandet så här långt! Trevligt var det dessutom att få vara med i verkstaden utan att det gnälls, det var självklart att jag skulle vara med!
Senast redigerad av 3 zenobia, redigerad totalt 0 gång.
av Hemgårn
Lycka till! :D
av Pebben
Kul att höra och kan tillägga att även jag är nöjd med Brandt i Vänersborg...
av zenobia
Så har man då hämtat bilen och kan än en gång konstatera att kompetensen inte är vad den borde vara... =)
Förstår inte hur man som en auktoriserad verkstad kan med att lämna ut en bil utan att säga ett enda ord om att man har gjort bort sig. Man kan inte ens kosta på sig en mikroskopiskt liten rad på kontantnotan om att det sket sig. Shit happens och det vet väl de flesta, tala om det så är saken ur världen! Skall det vara så förbannat svårt att få in i verkstadspersonalens lilla skalle?

CMS Group / Bert Gustafssons Bil på Tagenevägen i Göteborg tycker alltså att..
...det är helt ok att förstöra någons låsmuttrar på två framfälgar utan att säga nått till bilägaren.
...det tydligen blir bilägarens problem och kostnad att få loss låsmuttrarna på bakfälgarna.
...det är helt ok att kunden fortfarande tror att dom svindyra däcken och fälgarna sitter fast med låsmuttrar trots att dom inte gör det.

Tänker bara lite framåt...
...funderar på om CMS Group betalar min självrisk om fälgar och däck fösrvinner. Jag vet ju inte att dom har förstört de låsmuttrar som satt där bilen lämnades in på deras verkstad. Jag måste ju vara i god tro eftersom ingen berättat annat.
...funderar på om CMS Group betalar för bärgare när jag får punktering på något av mina bakdäck? Dom har ju förstört min låshylsa utan att meddela mig om detta.
...funderar på om CMS Group kostnadsfritt byter mina bakdäck till vinterdäck nu när det är dags?

Att det skall vara så förbannat svårt att öppna käften och säga som det är!
av Hellrider
zenobia skrev:Så har man då hämtat bilen och kan än en gång konstatera att kompetensen inte är vad den borde vara... =)
Förstår inte hur man som en auktoriserad verkstad kan med att lämna ut en bil utan att säga ett enda ord om att man har gjort bort sig. Man kan inte ens kosta på sig en mikroskopiskt liten rad på kontantnotan om att det sket sig. Shit happens och det vet väl de flesta, tala om det så är saken ur världen! Skall det vara så förbannat svårt att få in i verkstadspersonalens lilla skalle?

CMS Group / Bert Gustafssons Bil på Tagenevägen i Göteborg tycker alltså att..
...det är helt ok att förstöra någons låsmuttrar på två framfälgar utan att säga nått till bilägaren.
...det tydligen blir bilägarens problem och kostnad att få loss låsmuttrarna på bakfälgarna.
...det är helt ok att kunden fortfarande tror att dom svindyra däcken och fälgarna sitter fast med låsmuttrar trots att dom inte gör det.

Tänker bara lite framåt...
...funderar på om CMS Group betalar min självrisk om fälgar och däck fösrvinner. Jag vet ju inte att dom har förstört de låsmuttrar som satt där bilen lämnades in på deras verkstad. Jag måste ju vara i god tro eftersom ingen berättat annat.
...funderar på om CMS Group betalar för bärgare när jag får punktering på något av mina bakdäck? Dom har ju förstört min låshylsa utan att meddela mig om detta.
...funderar på om CMS Group kostnadsfritt byter mina bakdäck till vinterdäck nu när det är dags?

Att det skall vara så förbannat svårt att öppna käften och säga som det är!
mm,e man så korkad så man lämnar in på cms så,,visst är det märkligt att dom ville hjälpa dig med en gång??dom kanske inte har så där jättemycke att göra pga av vissa omständigheter?!!!
av zenobia
Hellrider skrev: mm,e man så korkad så man lämnar in på cms så,,visst är det märkligt att dom ville hjälpa dig med en gång??dom kanske inte har så där jättemycke att göra pga av vissa omständigheter?!!!
Tja, det var ju värt en chansning då man har haft inne bilen på alla andra märkesverkstäder i stan med samma resultat.
Men det verkar ju kvitta vad som står på dörren. Det blir ju bevisligen likadant vart man än går. Jag hade fan fixat detta bättre själv och då dessutom billigare.

Man går ju till en märkesverkstad för att SLIPPA problem. Förstöra saker klarar jag bra själv. :D
av Frigge
Ja det är klart dom ska informera dig som kund att dom klantat sig.
Det ska ju inte du behöva upptäcka själv.
av Hemgårn
Ja, där ser man. Mecken kanske tyckte att din bil var så fin i övrigt att ett par sabbade låsmuttrar inte spelade någon roll... Snopet. Jag som hoppades på tur för dig denna gång.
av matzen10
Jaa..Hur mycket otur/okompetens ska någon behöva uppleva??

Jag själv jobbar i ett serviceyrke och förväntas göra ett jobb enligt de rutiner och lagar som är fastlagda. Dessutom ska jag uppträda på ett korrekt (trevligt) sätt gentemot de klienter jag träffar. Men visst händer det att även jag gör fel (eller något som i alla fall kan uppfattas som fel). Och eftersom det just är ett serviceyrke så får jag själv vara så god och stå för konsekvenserna och be om ursäkt och om möjligt reparera skadan! Det är inte så jä**a svårt att be om ursäkt till en klient och därefter gå vidare. I 99% av fallen blir jag dessutom förstådd och förlåten.
Jag jobbar iofs med människor och inte med bilar.
Apropå bilmekar så har jag, fram tills nu, anlitat en bilmek "runt hörnet" som är mycket kompetent och bor nära mitt hem. Dock fick han för sig att åka och käka frukost när jag skulle lämna min bil på service en morgon. Jag väntade 25 minuter och ringde hans mobil utan resultat. Då härsknade jag till och åkte hem och sov, eftersom jag jobbat 14 timmar. Nästa dag träffade jag meken och han bad inte om ursäkt eller ens försökte komma med en bra bortförklaring till varför han inte var där/svarade i telefon/hade ringt mig om att tiden inte passade helt plötsligt. Det räckte för mig... Som tur är har jag en annan duktig mek jag kan vända mig till vid behov.
Och jag har flera personliga erfarenheter från flera mekar som inte sköter sin kundrelation som man kan förvänta sig av killar i ett serviceyrke..

M V H
---> matz
av zenobia
Efter ett besök nu på morgonen där jag med ett stort leende på läpparna gled in på verkstaden och frågade om dom har sett min låshylsa så löste sig allt...

Fick en ursäkt, dom hade missat att meddela mig att låshylsan gått sönder. Jag körde in bilen i verkstaden och dom hissade upp den. Tog fram specialverktyget och två minuter senare sitter det "låsmuttrar" av senaste model på bilen. Total tid från det att jag stegade in på kundmottagningen tills det att dom monterat fyra låsmuttrar och att jag hade betalt var max 10 minuter !

Med detta facit är det så att man ångrar sina hårda ord i tidigare inlägg.

CMS Group & Bert Gustavsson Bil kunde knappast ha löst detta bättre! Smolken i bägaren må vara att dom inte informerade mig igår men shit happens som sagt... :D

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?

Låter som att du överdoserat / gjort f&[…]

Elpriset

Stökiga priser nu ett tag, från 2 ö[…]