Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ankan84
Hej, som topic lyder kan jag inte få in ettan eller tvåan. Det kom helt plötsligt. Försöker jag lägga in ettan kommer trean in. Växelspaken fjädrar tillbaka. Trycker jag växelspaken hårt åt vänster hoppar den tillbaka in i treans läge.

Någon som vet nåt?

Mvh
Användarvisningsbild
av milktrucker
dags för justering av växelwire tror jag
av ankan84
milktrucker skrev:dags för justering av växelwire tror jag
Okej, du tror inte att lådan har rasat alltså? Om så är fallet, är det bökigt att lösa. Kan man göra det själv. Jag brukar byta "slitdelarna" själv, t.ex. bromsok, skivor, hjullager med mera. Borde jag klara av detta själv?
Användarvisningsbild
av milktrucker
det sitter 2 armar på växellådan med wire-styrning, när du petar i växlarna flyttar sig armarna. be någon kolla armarna på växellådan samtidigt som någon sitter i bilen och växlar genom lådan systematiskt och berätta vilken växel denne försöker lägga i.
av ankan84
milktrucker skrev:det sitter 2 armar på växellådan med wire-styrning, när du petar i växlarna flyttar sig armarna. be någon kolla armarna på växellådan samtidigt som någon sitter i bilen och växlar genom lådan systematiskt och berätta vilken växel denne försöker lägga i.
Det ska jag göra, återkommer i morgon, är ensam hemma för tillfället. Tack för hjälpen.
Användarvisningsbild
av milktrucker
det är väl ointressant hur långt bilen gått i sammanhanget?
Användarvisningsbild
av milktrucker
fel av mig, ordet ska vara orelevant
Stefans 968

Ville byta bultarna till bromsoksadaptern och det […]

Volvo car UX

hmmm :bored: Nu blev jag förvånad,[…]

Tack för snabbt svar! Gummibussningen vid &ou[…]

Hurra. Äntligen en som förstår att[…]