- fre 20 jun 2014, 19:01
Jag kör en VOLVO S + V70 från 2003 som nu har gått 28.000 mil. För ca 1,5 år sedan fick jag problem med kombiinstrumentet med bältesvarnare som inte fungerade, klockan räknade snabbt baklänges/framlänges och nåt mer bekymmer jag inte riktigt minns. Det visade sig vara kallödning i ett kretskort, och jag fick det tillfixat med hjälp av elektronikglad vän. Nu har nya problem uppstått (klockan räknar igen, servicemeddelande airbag, felmeddelande bromsvätskenivå när helljusen är aktiverade) och jag har börjat fundera på att köpa ett kombiinstrument på skroten istället för att få det lagat igen.
Nu till min fråga; är det nåt som behöver fixas efter man bytt instrument eller är det bara att slunga in kontakten i ett "nytt" kombiinstrument, se glad ut och köra vidare? Vilka årsmodellers instrument fungerar i min bil? Är det bara att mata in sitt regnummer i Bildelsdatabasen.se och köpa första bästa som någotsånär matchar min milställning?
Tack på förhand
//Linus
Nu till min fråga; är det nåt som behöver fixas efter man bytt instrument eller är det bara att slunga in kontakten i ett "nytt" kombiinstrument, se glad ut och köra vidare? Vilka årsmodellers instrument fungerar i min bil? Är det bara att mata in sitt regnummer i Bildelsdatabasen.se och köpa första bästa som någotsånär matchar min milställning?
Tack på förhand
//Linus
- By Lelleprinter