- lör 17 maj 2014, 09:37
Ska byta olja i min automatlåda (v70 T5 03a) Någon som vet någon bra o hyffsat billig olja och hur många liter som går åt?
Moderator: Moderatorer
Baze88 skrev:Ska byta olja i min automatlåda (v70 T5 03a) Någon som vet någon bra o hyffsat billig olja och hur många liter som går åt?begagnat fritösolja är hyfsat bra(att fritera i) och den är väldigt billig

milktrucker skrev:Kvalité e ju en självklarhet, men vissa oljor kostar mer än andra ^.^Baze88 skrev:Ska byta olja i min automatlåda (v70 T5 03a) Någon som vet någon bra o hyffsat billig olja och hur många liter som går åt?begagnat fritösolja är hyfsat bra(att fritera i) och den är väldigt billig
:lol:
om du tänker ekonomiskt så har du valt fel bilmärke
varför måste pris gå före kvalitet?
Baze88 skrev:Bilen i sig har gått 37k mil och ska byta olja, men måste man nollställa lådan med data eller ja hur man nu ska uttala sig? (Ingen erfarenhet av automatlådor)Du byter oljan MEN du skall inte "nolla" någonting i din låda.
wissel skrev: Du byter oljan MEN du skall inte "nolla" någonting i din låda.Det man ska nolla är oljeräknaren som volvo kallar den men inget annat. Det är inte heller "livsviktigt" att nolla denna räknaren.
Detta görs ENDAST om man bytt komponenter i automatlådan.
Personligen använder jag Volvos rekommenderade olja som jag även handlar där-
även om det svider.
Nästan allt annat till bilen köper jag på Biltema, utom Oljefilter.
You should be kicked out from this forum, head fir[…]
Låter bekant, kolla att inte Support Air Val[…]