- tor 24 dec 2009, 11:41
Jag har mailat atech2 och fick ett snabbt svar, trots julafton. Här kommer först mitt mail sen hans svar, som jag inte riktigt förstår allt av.
Hejsan Tommy!
Jag köpte ett gasspjäll av Atech2 som inte funkar nå bra.
Jag monterade på det med en ny packning och bilen har krånglat, åkte iväg till Volvo och gjorde en ETM reload och mjukvaru uppdatering(850kr) men bilen går fortfarande helt värdelöst.
jag får dessa 2 felkoder när jag läser av bilen.
ECM-91F0 Gasspjällenhet, internt fel
ECM-91F0 Gasspjällenhet, internt fel. Felaktig signal
ECM-91A7 Gasspjällenhet
ECM-91A7 Gasspjällenhet, internt fel
ECM-91A7 Gasspjällenhet, internt fel. Felaktig signal
ECM-91A7 Gasspjällenhet. Felaktig signal
ECM-91A7 Gasspjällenhet.Felaktig signal
Hur löser vi detta?`
Får jag ett nytt spjäll?
Bekostar atech2 en ny ETM reload och mjukvaruuppdatering med nya spjället, eller om jag monterar på mitt gamla?
Innan jag böt spjäll så kunde jag använda bilen, nu kan man köra med den, men det är precis, bilen går grymt dåligt, hackar hela tiden är enormt slö.
Jag är så trött på detta krångel nu så jag skulle helst se att jag skickar tillbaks erat spjäll och sen monterar jag i mitt gamla spjäll och ni bekostar min ETM reload och mjukvaruuppdatering, jag lämnar in bilen till Volvo som får fixxa den, jag orkar inte hålla på längre.
Dvs ni får tillbaks erat spjäll och jag får 3895kr + 850kr (etm reload & uppdatering) = 4745 :-
Vad säger du om detta?
Mvh: En ledsen Andreas
Hallå Andreas!
Det är riktig många frågor du får fram i e-posten här, och du börjar med önska et – och sluter med något annat!
Hur som helst, har Volvo gjort en vanlig mjukvare uppdatering – på trots af den mycket exakta information vi har skickat med – så är vårt spjällhus HELT och alldeles kass och förstört, därför kommer det absolut inte at fungera rätt.
Har dom ”bara” gjort en ETM omladdning, bör det fungera nu! Vad har dom gjort i detta fall?????? Här dom läst bifogade information och handlat efter den?
Men, vi vill inte lägga hinder i vägen för en returnering och en 100% returnering av kr. 3 895,- alternativt skickar vi et annat spjällhus som ni kan ha på tisdag nästa vecka. Då betaler vi gärna en ETM omladdning!
Låt mig vlg höra vad ni helst vill.
Med vänliga hälsningar / Best regards
ATECH2
Tommy Nielsen
- By dieselputte