Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
grammse skrev:
volvoR+s60 skrev:
grammse skrev: Jag ska höra med "juggarna" på jobbet det kanse är en fantastisk bil :wink: :wink:
SAAB /VOLVO skit samma man kan få en massa pr med vilken bil som helst.

Visst är inte volvo inte gratis i drift men du har ju ett rackarns vrid i maskin så på med husvagnen och kör om alla Saabar i uppförsbackarna i sommar :wink: :wink: :wink: PS: (jag skoja bara alla SAAB ägare)
hehe stämmer nog :) skulle satsat på yugo endå 8)
F_n var tvungen googla lite efter Yugo. Shit vilken bil !! :D sån måste jag bara ha :wink: eller varför inte två :idea: det lär ju behövas för att få en av de att rulla :lol: :lol: :lol:
Tänkt dig nu att det sitter 4 stora 2 meters Juggar i dom bilarna , Hur orkar dom upp för backen? :D

Nja jag undrar hur det går för trådskaparen. Vilken bil valdes?
av stukastini
Som jag redan sagt så lutar det åt Volvo. Men ingen ny bil har köpts än.
av volvoR+s60
greeeken skrev:
grammse skrev:
volvoR+s60 skrev: hehe stämmer nog :) skulle satsat på yugo endå 8)
F_n var tvungen googla lite efter Yugo. Shit vilken bil !! :D sån måste jag bara ha :wink: eller varför inte två :idea: det lär ju behövas för att få en av de att rulla :lol: :lol: :lol:
Tänkt dig nu att det sitter 4 stora 2 meters Juggar i dom bilarna , Hur orkar dom upp för backen? :D

Nja jag undrar hur det går för trådskaparen. Vilken bil valdes?
va nere i mitt hemland(bosnien) en gång. då åkte vi 8(3barn) personer i en yugo Koral. Det är starkt av fiat motorn att palla upp för de backarna.
Användarvisningsbild
av greeeken
Det är tuuungt kan jag säga att den orkar.
Användarvisningsbild
av Nexus
greeeken skrev:Det är tuuungt kan jag säga att den orkar.
man får nog "ladda" i god tid och hoppas ingen är ivägen :lol: :lol:

När jag var 18 harva jag runt i morsans Fiat uno. det var en kul bil men sakna visst varvtals spärr vilket resultera i en rasad topplocks packning. :oops: .
av volvoR+s60
grammse skrev:
greeeken skrev:Det är tuuungt kan jag säga att den orkar.
man får nog "ladda" i god tid och hoppas ingen är ivägen :lol: :lol:

När jag var 18 harva jag runt i morsans Fiat uno. det var en kul bil men sakna visst varvtals spärr vilket resultera i en rasad topplocks packning. :oops: .
:)
Användarvisningsbild
av Nexus
greeeken skrev:Vridet är inget att hurra över
Men bra motorer är det.
Kan du utveckla vad du menar men "inget bra vrid" lite mera???
vad jämför du med???
Användarvisningsbild
av Ampy
Ok Jag är omgiven av Saabar min bror har en 05 med alltså snacka inte kvalite bilen har rullat 3000 mil och LÅDAN RASA han kör som en kärring och många anndra har bara problem och då är det Saabar som är 04--07. Jag har en S60 2,5T 04 och jag inte laggt en 1kr, köp Volvo dryt ja men du slipper alla jävla besök på verkstan jämfört med saabar ett gammalt ordspråk från Yugoslavien ( VET DU INTE VAD SOM ÄR BRA KÖP DET SOM KOSSTAR) änkelt och sannt!!!!
Användarvisningsbild
av Nexus
Ampy skrev:Ok Jag är omgiven av Saabar min bror har en 05 med alltså snacka inte kvalite bilen har rullat 3000 mil och LÅDAN RASA han kör som en kärring och många anndra har bara problem och då är det Saabar som är 04--07. Jag har en S60 2,5T 04 och jag inte laggt en 1kr, köp Volvo dryt ja men du slipper alla jävla besök på verkstan jämfört med saabar ett gammalt ordspråk från Yugoslavien ( VET DU INTE VAD SOM ÄR BRA KÖP DET SOM KOSSTAR) änkelt och sannt!!!!
NEEEEJJJJ!!!! Nu har du dragit igång tvisten igen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
av Anders8
Volvo V70 är mycket elegantare än Saab 9-5 kombi där inga linjer riktigt stämmer med varandra.
Saab gör snygga sedanbilar numera men Kombibilarna ser ut som skit tycker jag.
Volvo är ju knappast experter på lättbyggnadsteknik precis men uppåt 1,8 ton tjänstevikt för en stackars 4:a som hos Saab låter knappast sunt i mina öron.
Skulle tro att Saab 9-5 med den gamla motorn kommer att bli en riktig lågpris-bil på begmarknaden om några år medan Volvo V70N kommer att framstå som en klassiker i design och funktion under lång tid framöver!!
Min nästa volvo blir troligen en beg vanlig V70N D5, gärna silvergrå och helst utan en massa "billig" kromkrimskrams !
Saab 9-5 skulle jag inte ens överväga.
Observera att jag på -80 -talet älskade SAAB och skulle inte ta i Volvo med lång tång men rollerna inom bilvärlden har ju som bekant förändrats en del sedan dess...
och som så ofta , smaken är ju så olika, eller hur ?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]