Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#79093
Dykaren skrev:Kolla bara på Insiders avsnitt på hur det funkade på 9 av 10 verkstäder typ. Många verkstäder har problem över lag visst är det så! Att sen sitta och hålla varenda verkstad bakom ryggen är lika dumt som att påstå att alla verkstäder är skit.
insider har vi ju haft uppe flera gpnger tidigare & vi har komit fram till att alla som fått sin egen branch kollad av dom tycker att dom vrider & undanhåller information, samt i vissa fall ljuger dom o vilseleder med flit. så det programet är faktiskt dåligt. enda gången det är intresant, är ner dom kollar nått man inte själv har koll på, för då blir man ju själv lurad o ror att dom har rätt.
Användarvisningsbild
av CarMan
#79094
Daddan skrev:Jag skrev att NÅGON klåpare repade bilen! ALDRIG mekanikern eller verkstaden. Trodde verkstaden hade ansvar för bilen bara. Nu vet jag att så inte är fallet. Jag har redan förtydligat detta.

Man läser och tolkar vad man vill tydligen. Missförstånd kanske?
Som sagt, man KAN fråga och förtydliga saker innan påhoppen börjar.
ja vist blir man förbannad. själ är jag en sån som alltid parkerar längst bort från ingången till en butik, för att slippa att ha en bil bredvid mig.

Tyver så tar varken bilverkstan eller matbutiken ansvar för bilarna på parkeringen.
Användarvisningsbild
av CarMan
#79095
Steff 99 skrev:SERVICEYRKE...........säger bara detta , ni fordonstekniker i detta forum som svarar i denna tråd har en Mycket konstig inställning gällande kund.
Inom mitt företag så har vi ett mottå...."kunden har alltid rätt" Ni tycks ha en motsatt "kunden ljuger"
Misshandlar man en kund, oavsätt om kunden har rätt eller fel kostar det oftast mer än att ge kunden rätt.
Skulle någon av mina kunder kontakta mej och säga att en av mina tekniker förosakat en skada i kundens lokal eller på någon av kundens utrustningar är det till 99% billigare för mej att ersätta skadan, än att argumentera och kräva bevis av kunden att det såg ut si eller så innan.
Jag kan också säga ..skulle jag ha någon anställd som bemöter kunder på detta sätt som framkommer här , skulle inte han/hon bli gammal hos mej.


ibland tycker jag det är lite roligt att vara spydig, specielt om den man citerar betersig korkat, så då gör jag det.

i mitt yrke (som inte är forums skribent) så är jag mycket service inriktad!
tillomed mot dom kunder som inte förtjänar detta!

dom kunder som är korkade på riktigt, är dom som detersig som du! dom som tror att en bilverkstan orsakar alla skador på din bil, bar för att du inte kännerigen skadan.

som jag skrev i början så är det ofta efter verkstadsbesöket man ser skadan & givetvis tor kunden att den uppkom då (helt normalt) men i dom överhängande fallen så fans skadan innan.
& i många fall så har den upppkomit på parkeringen, där nån annat kund har orsakat den.
Användarvisningsbild
av CarMan
#79099
nuttytompa skrev:
Hellrider skrev:Ja skriver man att man haft bilen inne på verkstaden och seden hämtar den och säger att den är repad efter besöket "vilka klåpare" så finns det ju bara ett sätt att tolka det,ingen idé att du försöker bortförklara dig i efterhand.
Fattar fortfarande inte att en del här inte använder sin hjärna,ni måste ju kunna ta och försöka förstå att man inte behandlar kunderna illa!?fattar inte var här vi säger att vi behandlar kunderna dåligt!?skärp er nu och sluta leka i sandlådan!
Undrar till att börja med vem/vilka som ska släppa hörnstolpen
och komma in i matchen. (Ja det gäller du/ni Hellrider,Figge, Carman)

Kvalité vet ni vad det är?

Fattar ni TRÅDEN?

Hur löser man ett fel? Jo så kunden blir nöjd.

Har bilen/produkten/prylen blivit misshandlad/skadad/repad under behandling tar man ansvar för skadorna så KUNDEN blir skadeslös/nöjd.
Företaget tar betalt för sina tjänster/reparationer m.m och ska följdaktligen fixa skador uppkomna under behandlingen.

Tycker nog att repor på lacken är försummelse oavs vem som är skyldig,
så länge bilen står på reparation eller är utanför företaget.
Alltså fram med lädret och betala eller fixa. ( Menat till företaget i fråga)
Stå stolt och behåll kunden :D

Men Daddan verkar? skapligt nöjd med uppgöret så lycka till med lacken.

Men är man inte nöjd strid för din sak, klarar du inte det själv ta hjälp
Av Arn, Advokat
(här kommer ett personangrepp)
Du vad den dumaster jag träfatpå på länge.
(ja jag brät mon nån regel nu, men jag är lite uppretad )

var snäll o läs alla mina inlägg i denna tråd, läs dom noga o läsvad som står där o inte vad du tror jag skrivit.

jag har hitils inte tagit ställning i denna fråga, jag har bara (som vanligt) vänt på allt o tittar från an annan vinkel.

jag har talat om vilka regler som gäller vid en skada.
jag har talat om vad som är den vanligaste oraasken till spna här skador
jag har påpelat att skadan kan ha funits innan (det var ju mörkt när han lämna bilen) / jag menar vad jag skrive skadan KAN ha funnits, jag skriver inte ATT DEN FANNS.


om alla skulle försöka se saker oting frånflera vinklar så skulle alla sitruationer som uppstår nunder din dag bli så mycke enklare, det kommer att göra ditt liv enklare!
Användarvisningsbild
av CarMan
#79102
Brainded skrev:För att återgå till kärnfrågan verkstäderna så var jag in på Saab här i stan idag för att handla lite tätningar.

Denna verkstad har ett elakt rykte mot sig att busköra med kunders bilar, vara allmänt otrevilga osv. Personligen vet jag inte hur serviceverkstaden är då jag aldrig haft med dem att göra men säljarna är inte särskilt bra säljare men det gäller även volvo här i stan så...

Iaf för att komma till poängen, vad gör man när man har ett skamfilat rykte? enligt min mening så försöker man komma tillrätta med att det försvunnit personliga tillhörigheter, bension osv. Här hade man i servicereceptionen satt upp en skylt att verkstaden inte ansvarar för egendom i bilarna.

Vilken reaktion får detta hos mig? jo som att verkstaden är oansvarig, antingen så står de olåsta på parkeringen eller så är det personalen som stjäl ur dem. Vad vågar man lämna? vågar jag låta kartboken ligga kvar? serviceboken? eller ska jag ta med den när jag hämtar bilen så de får stämpla då? :roll:

Det är säkert någon ansvarit där som tycker han/hon har varit mycket smart och satt upp denna för att undvika framtida konflikter men min reaktion blev inte positiv.

mvh
Anders
ja det finns säkert en o annaan som kan mistolka en sån skylt.
det dom menar är att du inte ska förvara värdesaker i bilen. verkstan ersätter inte föremål som kan försvinna från bilen, tilexempel om du har en bärbar GPS i framrutan, så kan den lätt bli stulen inne i verkstan. det tar bara nån sekund för en skicklig tjuv att ta den, helt omärkt. det går ju en hel del kunder i en verksta...

alternativet är ju att göra som vissa andra gör o det är ju att helt låsa verkstan o ingen obehörig får komma in. men detta har ni ju skrivit ner regält här på forumet


(man kan inte ha & äta kakan)
Användarvisningsbild
av CarMan
#79104
Dykaren skrev:Killen som fick sin bil repad på verkstaden skriver av sig här och berättar för OSS vad han har råkat ut för. Han väljer att INTE lägga ut någon information om vilken verkstad det gäller. Han har inte någonstans i tråden påstått att det är någon av verkstadens anställda som har orsakat reporna på bilen. Han berättar sakligt om hur NOLLAN eller IDIOTEN som tog imot honom förklarade sig och inte ens kunde vara behjälplig med en ursäkt eller ett ordentligt beklagande. Dom skyllde ifrån sig från första stund fast det enda rätta hade varit att ursäkta sig tusen gånger, förklara på ett snyggt sätt att detta är ett verk av någon stolle på parkeringen men då säga att dom självklart tar på sig att få dörren lackerad och står för lånebil under tiden! Allt annat är ren jävla idioti och hur en mekaniker sen kan sitta här och skylla allt på killen som fick bilen repad är ju för fan patetiskt!
Killen har ju uppträtt mycket moget här och berättat sin berättelse helt utan att måla ut någon!

han har uptrett mycket moget, men det har ju inte vissa andra här gjort. dom har tolkat hans inlägg som att det var glasklart att det var verkstan som orsakade skaden. jag vill bara tydlig göra att det inte alls var glasklart!


jag tycker man alltid ska diskutera såna här saker i klartext med kunden som råkat ut för det.
jag tycker desutom det är generöst att dom vill stå för halva kostnade, då dom inte tror att dom har orsakat skadan
vilket köpcentrum eller matbutik står för halva kostnaden om du får en skada på bilen, när den är parkerad uten för?
Användarvisningsbild
av CarMan
#79105
Daddan skrev:
Dykaren skrev:Killen som fick sin bil repad på verkstaden skriver av sig här och berättar för OSS vad han har råkat ut för. Han väljer att INTE lägga ut någon information om vilken verkstad det gäller. Han har inte någonstans i tråden påstått att det är någon av verkstadens anställda som har orsakat reporna på bilen. Han berättar sakligt om hur NOLLAN eller IDIOTEN som tog imot honom förklarade sig och inte ens kunde vara behjälplig med en ursäkt eller ett ordentligt beklagande. Dom skyllde ifrån sig från första stund fast det enda rätta hade varit att ursäkta sig tusen gånger, förklara på ett snyggt sätt att detta är ett verk av någon stolle på parkeringen men då säga att dom självklart tar på sig att få dörren lackerad och står för lånebil under tiden! Allt annat är ren jävla idioti och hur en mekaniker sen kan sitta här och skylla allt på killen som fick bilen repad är ju för fan patetiskt!
Killen har ju uppträtt mycket moget här och berättat sin berättelse helt utan att måla ut någon!
Huvudet på spiken! (W)

Kanske hade jag inte begärt att de skulle ta allt ansvar med det jag nu vet. Men det var vad jag trodde de skulle göra från början... Jag hade däremot blivit djäkligt nöjd och REKOMMENDERAT dem för andra...

Men att verkmästaren säger att "om de skulle ta hand om alla repade bilar så skulle de få klappa igen här och nu" får åtminstone mig att tro att de repar bilar hela dagarna på den verkstaden. Plus att verkmästaren beskyllde mig för att försöka få en gammal repa reparerad av dem.
ja den komentaren var ju inte den bästa, även här ska man kanske tänka till på vad han mena o inte på vad han sa.

han mena natruligtvis INTE att han skulle gå i KK om dom lag allt dom hade sönder.

han mana troligtvis att dom skulle gå i KK om dom laga allt kunderna tror dom har oraket + det vissa få kunder försöker lura på dom att dom orsaket.

det finns som jag sa vissa knder som är riktiga röt ägg (dom är inte många men dom hörs så man kan tro att dom är många
Användarvisningsbild
av CarMan
#79106
nuttytompa skrev:
Daddan skrev:
Dykaren skrev:Killen som fick sin bil repad på verkstaden skriver av sig här och berättar för OSS vad han har råkat ut för. Han väljer att INTE lägga ut någon information om vilken verkstad det gäller. Han har inte någonstans i tråden påstått att det är någon av verkstadens anställda som har orsakat reporna på bilen. Han berättar sakligt om hur NOLLAN eller IDIOTEN som tog imot honom förklarade sig och inte ens kunde vara behjälplig med en ursäkt eller ett ordentligt beklagande. Dom skyllde ifrån sig från första stund fast det enda rätta hade varit att ursäkta sig tusen gånger, förklara på ett snyggt sätt att detta är ett verk av någon stolle på parkeringen men då säga att dom självklart tar på sig att få dörren lackerad och står för lånebil under tiden! Allt annat är ren jävla idioti och hur en mekaniker sen kan sitta här och skylla allt på killen som fick bilen repad är ju för fan patetiskt!
Killen har ju uppträtt mycket moget här och berättat sin berättelse helt utan att måla ut någon!
Huvudet på spiken! (W)

Kanske hade jag inte begärt att de skulle ta allt ansvar med det jag nu vet. Men det var vad jag trodde de skulle göra från början... Jag hade däremot blivit djäkligt nöjd och REKOMMENDERAT dem för andra...

Men att verkmästaren säger att "om de skulle ta hand om alla repade bilar så skulle de få klappa igen här och nu" får åtminstone mig att tro att de repar bilar hela dagarna på den verkstaden. Plus att verkmästaren beskyllde mig för att försöka få en gammal repa reparerad av dem.
Blev du inte helt tokig på "verkaren" om han beskyllde dig för att fejka skadan? Bra gjort om du klarade det utan frispel (W)
Kanske vore det lika bra ATT dom lägger ner?!
Undrar om det bakom Hellrider döljer sig en "verkmästare"? :o haha

varför sk man betesig som en idiot. bättre att vara trevlig, det komer du längre på i alla lägen.

jag vill se den som får bätre ränta på sina pengar på banken om han skriker o gapar m.m.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
#79121
Den här tråden är ju bättre än Expressen eller Big Brother..... :lol:
Fast ni börjar lugna ner er, så snart tappar jag intresset igen :wink:
Nej fram med mer personangrepp och missar av trådens poäng, detta är skitkul läsning.... :lol:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15

Åtminstone på tidigare årg&arin[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]