- ons 18 jan 2006, 21:09
#27104
men det är dyrt att äga dagens bilar & det är väll igentligen det som är orsaken till lite av iritationen, bara för att det kostar pengar o man själv inte har koll på vad pengarna igentligen går till, så utgår man ifrån att hela afärsiden är att blåsa kunderna så mycka man kan. Fast när jag läger fram det så här så fattar ofta folk att dom kanske skulle tänka eftr först, klart att ingen tänker blåsa sina kunder!.
Jag håller på att renovera mitt badrum & när jag har hört av andra hur dyrt det är så tänkte jag likadant, inte fan kan mitt lilla badrum kosta 100 000:-
så jag tänkte renovra allt själv, kan säga att när jag är klar så är jan nog fan uppei i 100 000:- ialla fall, trots att jag gör allt själv...
BG skrev:Förstår på tråden att en del individer råkat i luven på sin auktoriserade vekstad. Men för mig ändå obegripligt. Vad beror det på. Pratar man förbi varandra eller? Alla har ju samma mål, en fungerande bil. Ibland läser man mer eller mindre uttalat som om en auktoriserad verkstad jämfört med Svennes bil skulle göra allt för att sabotera märket Volvo!!??Vist är merparten nöjda, annars skulle dom inte återkomma.
En auktoriserad verkstad har vanligen en kötid på kanske 2-6 veckor. Ingen tror väl Svensson är så korkad att han står i kö för att bli blåst. Visst kan det skilja på olika verkstäder, auktoriserade såväl som icke dito.
Så ser ju verkligheten ut. Jag känner i alla fall trygghet i att min verkstad är specialiserad på märket och de känner igen en lekmans uttryck sett i tekniska termer när de vet det egna märkets "brister". Rötägg finns överallt. Generellt sett står sig säkert just Volvo/Renault verkstäderna väl i en konkurrens.
Sov lungt alla och fortsätt serva er bil hos märket. Försök resonera om ni inte är nöjda, ni har samma mål.
/BG
men det är dyrt att äga dagens bilar & det är väll igentligen det som är orsaken till lite av iritationen, bara för att det kostar pengar o man själv inte har koll på vad pengarna igentligen går till, så utgår man ifrån att hela afärsiden är att blåsa kunderna så mycka man kan. Fast när jag läger fram det så här så fattar ofta folk att dom kanske skulle tänka eftr först, klart att ingen tänker blåsa sina kunder!.
Jag håller på att renovera mitt badrum & när jag har hört av andra hur dyrt det är så tänkte jag likadant, inte fan kan mitt lilla badrum kosta 100 000:-
så jag tänkte renovra allt själv, kan säga att när jag är klar så är jan nog fan uppei i 100 000:- ialla fall, trots att jag gör allt själv...