- ons 10 jan 2007, 21:11
Intressant, då var det ju sanning eftersom du bekräftar det
Fusk är det ju på Besiktningsresultaten annat går ju inte säga. Självklart är det kundservice också, i allra högsta grad. Kanon att erbjuda sina kunder den möjligheten att få rent besiktningsprotokoll
.
Kul att höra att även Toyota har "gnäll" kunder :lol:
ljungström skrev:Frigge skrev:Fusk eller kundservice, det är frågan... Besiktningsöversynen är kostnadsfri men eventuella reparationer betalar kunden givetvis själv.ljungström skrev:Besiktade min V70 -04 för några veckor sedan. Bilen har gått 10.000 mil. Nedslag på en styrled och glappa bussningar till länkarmarna. Riktigt illa på första besiktningen!Toyota skickar brev till sina kunder INNAN dom ska besikta och erbjuder kostnadsfri kontroll innför besiktningen. Skulle det nu mot förmodan vara så att dom får en 2:a på Bilprovningen åtgärdar Toyota detta kostnadsfritt. Tro faan att dom har bra poäng på Bilprovningen då, fusk kallas det :roll: . Detta är information jag fått från Bilprovningens internutbildare för KontrolleradBilverkstad (för er som kommer hugga på mig
Besiktningskillen sa att han hade underkänt en (1!) Toyota på 2,5 år pga glapp framvagn, en Corolla från 1986. Vad är det som japanerna begriper som är så svårt att fatta i Göteborg?
(Nu kommer någon säga att Corollan är en småbil och att det inte går att jämföra med en stor tung Volvo. Men Toyota Camry, Avensis, Hilux, LandCruiser, Hiace osv klarar ju sig också från glappa leder.)). Säger inte att det är sant men han hade ingen anledning att ljuga för en blandad skara Bilåterförsäljare.
Jag har jobbat extra som säljare på Toyota under några år så jag har rätt hyfsad koll på märket. Kan säga att det finns ingen bilägare som är mer nere än en Corollaägare som behöver byta en glödlampa á 40 kr. Vissa kan blir skitsura för en sådan grej, de är helt enkelt inte vana att saker pajar. Skulle sedan en service sticka i väg upp mot 1200 kr så håller världen på att gå under...
Intressant, då var det ju sanning eftersom du bekräftar det

Fusk är det ju på Besiktningsresultaten annat går ju inte säga. Självklart är det kundservice också, i allra högsta grad. Kanon att erbjuda sina kunder den möjligheten att få rent besiktningsprotokoll

Kul att höra att även Toyota har "gnäll" kunder :lol:
/Frigge
Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds
Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds