Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
ljungström skrev:
Frigge skrev:
ljungström skrev:Besiktade min V70 -04 för några veckor sedan. Bilen har gått 10.000 mil. Nedslag på en styrled och glappa bussningar till länkarmarna. Riktigt illa på första besiktningen!

Besiktningskillen sa att han hade underkänt en (1!) Toyota på 2,5 år pga glapp framvagn, en Corolla från 1986. Vad är det som japanerna begriper som är så svårt att fatta i Göteborg?

(Nu kommer någon säga att Corollan är en småbil och att det inte går att jämföra med en stor tung Volvo. Men Toyota Camry, Avensis, Hilux, LandCruiser, Hiace osv klarar ju sig också från glappa leder.)
Toyota skickar brev till sina kunder INNAN dom ska besikta och erbjuder kostnadsfri kontroll innför besiktningen. Skulle det nu mot förmodan vara så att dom får en 2:a på Bilprovningen åtgärdar Toyota detta kostnadsfritt. Tro faan att dom har bra poäng på Bilprovningen då, fusk kallas det :roll: . Detta är information jag fått från Bilprovningens internutbildare för KontrolleradBilverkstad (för er som kommer hugga på mig :wink: ). Säger inte att det är sant men han hade ingen anledning att ljuga för en blandad skara Bilåterförsäljare.
Fusk eller kundservice, det är frågan... Besiktningsöversynen är kostnadsfri men eventuella reparationer betalar kunden givetvis själv.

Jag har jobbat extra som säljare på Toyota under några år så jag har rätt hyfsad koll på märket. Kan säga att det finns ingen bilägare som är mer nere än en Corollaägare som behöver byta en glödlampa á 40 kr. Vissa kan blir skitsura för en sådan grej, de är helt enkelt inte vana att saker pajar. Skulle sedan en service sticka i väg upp mot 1200 kr så håller världen på att gå under...

Intressant, då var det ju sanning eftersom du bekräftar det :wink:
Fusk är det ju på Besiktningsresultaten annat går ju inte säga. Självklart är det kundservice också, i allra högsta grad. Kanon att erbjuda sina kunder den möjligheten att få rent besiktningsprotokoll :wink: .
Kul att höra att även Toyota har "gnäll" kunder :lol:
av mojja
CarMan skrev:Vad är en Premium bil?

en premium bil är en bil som har lte "lyxigare känsla i matrial & är lite tystare m.m.
Ja ni vet säkeret.

en premium bil är inte en bil som aldrig går sönder, eller aldrig kan ha ett bygg fel m.m.

håll i sär begräppen, läsningen i tråden är ju löjligt tråkig.

äntligen en som fattat vad premium är.

Volvo är ingen dålig bil oftast hög krocksäkerhet gansa roliga motorer fint chassi i s40n med sportchassi Men det e ingen premium då det viner,klonkar,gnekar över allt i bilen.

Den som inte vet vad premium är kan jag rekomendera en provtur i en ny lexus. tyst som ett kassaskåp o kvaltiteten känns i minsta detalj. Även audi ooch bmw och mb ställer sig till den skaran av bilar.

Men volvo har en lång bit att vandra innan dom kommer i närheten av dessa premium bilar.

Volvon har allt föruom det sista lilla som saknas för att den skulle vara premium.

m.v.h mojja
av mojja
Hellrider skrev:
mojja skrev:
Hellrider skrev:

Överkänslig?

Men du kanske tycker jag ska springa igång bilen på morgon och när jag sprungit igång den kan jag ju köra på ettan o tomgång eftersom bilen inte svarar på gas O skulle jag mot allförmodan komma i en nerförsbacke så kan jag ju krossväxla lådan då urtrampningslagret är slut,

Bara för att du hellrider inte ska tro att jag är överkänslig och att mekarna inte ska behöva göra sitt jobb och istället kalla kunderna överkänsliga.

Sen så har du ju alla dessa standard fel som många förutom mig upplever med konstiga oljud högt vindbrus i kupen redan vid låga farter o.s.v.som inte ska förekomma i en premium bil som volvo påstås höra till.

Alla är absolut inte inkopetenta och dom mekar som hjälpt mig är jag väldigt nöjd med o har hjälpt mig på alla sätt o vis dom kan. Men du kan inte göra silver till guld hur mycket du än försöker och vill.
samma sak här du kan inte göra en bil premium som inte är byggd till premium. Och därför ska inte dessa bilar marknasföras och säljas som premium.

Då hade ju verkstäderna sluppit alla dessa idioter till kunder som betalat för något som dom aldrig fick.

Men jag antar att du tycker att man ska betala o vara nöjd fast man inte fått det man betalat för?

Sen kan jag ju känna mig uber nöjd över att ha sparat ihopp 250 000 tusen genom hårt arbete. och lagt dessa på en premium bil som inte gör annat än att står på verkstad. O minskar i värde medans jag får åka runt i hyrbil efter hyrbil. Som förövrigt inte ens e gratis fast det e garanti rep det handlar om.

E detta premium känns som att det en ford från 90 talet vi pratar om.

m.v.h mojja

edit. dom lånebilar som helmia bil stått med har alltid varit gratis men dom assistans står får man betala en del för.
Är det en diesel du har eller??
Vem och vart står det el vem påstår att s40 v50 skulle vara en premium bil nånstans?det säger ju sig själv till dom priserna å hur dom är isolerade m.m att det inte är en premium bil ,eller?

Vem som säger att bilen e premium? volvos marknads föring. Volvos säljare volvos verkstads personal.

Ja det e en diesel jag har. 2.0d my 07.

Jag vet inte vad du anser vara små pengar men jag fick anstränga mig för att skrapa ihopp 250 000kr att lägga på bilen kontant.

Och har man gjort detta som jag som är 22 år så ställer man vissa krav.
Som kanske inte Sven gör på sin tjänstebil han fick av företaget.

O.T
E det någon person jag skulle vilja träffa irl så e det dig hellerider det e lätt att vara kaxig o dryg framför ett tangentbord men irl tror jag inte du hade vågat stå för häften du spyr ut dig på ett forum. Du säger att du jobbar på bilverkstad o kallar folk för idioter hit o idioter dit. Du kanske ska tänka om o inse att det e inte hela världen som e idioter utan att det kanske e du som e en.

//mojja
Användarvisningsbild
av CarMan
mojja skrev:
CarMan skrev:Vad är en Premium bil?

en premium bil är en bil som har lte "lyxigare känsla i matrial & är lite tystare m.m.
Ja ni vet säkeret.

en premium bil är inte en bil som aldrig går sönder, eller aldrig kan ha ett bygg fel m.m.

håll i sär begräppen, läsningen i tråden är ju löjligt tråkig.

äntligen en som fattat vad premium är.

Volvo är ingen dålig bil oftast hög krocksäkerhet gansa roliga motorer fint chassi i s40n med sportchassi Men det e ingen premium då det viner,klonkar,gnekar över allt i bilen.

Den som inte vet vad premium är kan jag rekomendera en provtur i en ny lexus. tyst som ett kassaskåp o kvaltiteten känns i minsta detalj. Även audi ooch bmw och mb ställer sig till den skaran av bilar.

Men volvo har en lång bit att vandra innan dom kommer i närheten av dessa premium bilar.

Volvon har allt föruom det sista lilla som saknas för att den skulle vara premium.

m.v.h mojja
S40 V50 är väll ingen premium bil, vem har påstått detta?
av Hellrider
mojja skrev:
Hellrider skrev:
mojja skrev:
Överkänslig?

Men du kanske tycker jag ska springa igång bilen på morgon och när jag sprungit igång den kan jag ju köra på ettan o tomgång eftersom bilen inte svarar på gas O skulle jag mot allförmodan komma i en nerförsbacke så kan jag ju krossväxla lådan då urtrampningslagret är slut,

Bara för att du hellrider inte ska tro att jag är överkänslig och att mekarna inte ska behöva göra sitt jobb och istället kalla kunderna överkänsliga.

Sen så har du ju alla dessa standard fel som många förutom mig upplever med konstiga oljud högt vindbrus i kupen redan vid låga farter o.s.v.som inte ska förekomma i en premium bil som volvo påstås höra till.

Alla är absolut inte inkopetenta och dom mekar som hjälpt mig är jag väldigt nöjd med o har hjälpt mig på alla sätt o vis dom kan. Men du kan inte göra silver till guld hur mycket du än försöker och vill.
samma sak här du kan inte göra en bil premium som inte är byggd till premium. Och därför ska inte dessa bilar marknasföras och säljas som premium.

Då hade ju verkstäderna sluppit alla dessa idioter till kunder som betalat för något som dom aldrig fick.

Men jag antar att du tycker att man ska betala o vara nöjd fast man inte fått det man betalat för?

Sen kan jag ju känna mig uber nöjd över att ha sparat ihopp 250 000 tusen genom hårt arbete. och lagt dessa på en premium bil som inte gör annat än att står på verkstad. O minskar i värde medans jag får åka runt i hyrbil efter hyrbil. Som förövrigt inte ens e gratis fast det e garanti rep det handlar om.

E detta premium känns som att det en ford från 90 talet vi pratar om.

m.v.h mojja

edit. dom lånebilar som helmia bil stått med har alltid varit gratis men dom assistans står får man betala en del för.
Är det en diesel du har eller??
Vem och vart står det el vem påstår att s40 v50 skulle vara en premium bil nånstans?det säger ju sig själv till dom priserna å hur dom är isolerade m.m att det inte är en premium bil ,eller?

Vem som säger att bilen e premium? volvos marknads föring. Volvos säljare volvos verkstads personal.

Jag vet inte vad du anser vara små pengar men jag fick anstränga mig för att skrapa ihopp 250 000kr att lägga på bilen kontant.

O.T
E det någon person jag skulle vilja träffa irl så e det dig hellerider det e lätt att vara kaxig o dryg framför ett tangentbord men irl tror jag inte du hade vågat stå för häften du spyr ut dig på ett forum. Du säger att du jobbar på bilverkstad o kallar folk för idioter hit o idioter dit. Du kanske ska tänka om o inse att det e inte hela världen som e idioter utan att det kanske e du som e en.

//mojja
Kaxig?på vilket sätt är jag kaxig.fattar bara inte vilka det är som säger att det är en premium bil,alla vet att det inte är det,knappast någon verkstadspersonal som säger det,å tvivlar på att säljarna säger det med.
jag vet ju hur din typ är bara,jag är inte kaxig för att jag vet eller?
va var det som förorsakade turbo bytet då?att den inte gick framåt eller vadå?blev den bra efteråt,har aldrig hört talas om att nåt turbobyte på en sån av den anledningen iaf,,,
av mojja
Hellrider skrev:
mojja skrev:
Hellrider skrev: Är det en diesel du har eller??

O.T

//mojja
Kaxig?på vilket sätt är jag kaxig.fattar bara inte vilka det är som säger att det är en premium bil,alla vet att det inte är det,knappast någon verkstadspersonal som säger det,å tvivlar på att säljarna säger det med.
va var det som förorsakade turbo bytet då?att den inte gick framåt eller vadå?blev den bra efteråt,har aldrig hört talas om att nåt turbobyte på en sån av den anledningen iaf,,,
Ja det var för att den inte gick framåt.
Om den blev bra vet jag inte då den fortfarande står på verkstan sen 3 veckor tillbaka.

åker nu i en premium v70 summnun som även den knakar o låter fan.
Åker man över ett gupp blir man ju skraj av oljuden som kommer bakifrån skuffen,

Och hur e min "typ" vill ha kvalitet o saker som funkar?
inte nöjer sig med skrammel o skit i bilen. Vill att bilen ska funka o vara körbar.

Kanske e för mycket begärt av en sketen volvo eftersom det inte e en premium bil. Kunde ju köpt en kia istället då för dom håller ju ungefär samma klass.

Ne börjar vekligen tröttna på vissa av dessa typer på detta forum o jag tror inte jag ´är ensam om det om man läser andras åsikter om samma personer.

Jag kan lugnt eränna att jag köpte grisen i säcken när jag köpte denna bil,

O ni som påstår att dessa fenomen med oljud o gnekande i kupen bara finns i s4/v50 som inte räknas till premium så finns det även i s60n v70n och även i nya s80n men dessa bilar e väl inte heller premium,

Det e bara att provköra vilken som helst av dessa bilar på vanliga svenska vägar o inse att volvo inte håller premium klass i något segment.

Ta t.ex s80n kör den i en vecka vilket jag har gjort det knakar í stolarna motor ljudet från d5an e för hemskt låter som en skördetröska. knappar o reglage känns billiga o.s.v

Sen tar du en bmw 7 serie o kör i en vecka där e det tyst i kupen inga otrevliga och irriterande ljud alla reglage,knappar,instrument stolarna allt e bara tyst inga konstiga oljud ingeet knakande inga irritations moment. Bara ren njutnig. detta e det som e premium.

Har även kört bws nya tre serie i ett par veckor o volvo har då inget att sätta imot denna vagn med s40n o v50n,

Mitt största ekonomiska misstag hitills var att köpa en s40n.

Kan lugnt säga aldrig mera volvo.

// mojja
av Hellrider
mojja skrev:
Hellrider skrev:
mojja skrev:

O.T

//mojja
Om den blev bra vet jag inte då den fortfarande står på verkstan sen 3 veckor tillbaka.

Åker man över ett gupp blir man ju skraj av oljuden som kommer bakifrån skuffen,

inte nöjer sig med skrammel o skit i bilen. Vill att bilen ska funka o vara körbar.

Kanske e för mycket begärt av en sketen volvo eftersom det inte e en premium bil. Kunde ju köpt en kia istället då för dom håller ju ungefär samma klass.

Ne börjar vekligen tröttna på vissa av dessa typer på detta forum o jag tror inte jag ´är ensam om det om man läser andras åsikter om samma personer.

O ni som påstår att dessa fenomen med oljud o gnekande i kupen bara finns i s4/v50 som inte räknas till premium så finns det även i s60n v70n och även i nya s80n men dessa bilar e väl inte heller premium,

Det e bara att provköra vilken som helst av dessa bilar på vanliga svenska vägar o inse att volvo inte håller premium klass i något segment.

Ta t.ex s80n kör den i en vecka vilket jag har gjort det knakar í stolarna motor ljudet från d5an e för hemskt låter som en skördetröska. knappar o reglage känns billiga o.s.v

Sen tar du en bmw 7 serie o kör i en vecka där e det tyst i kupen inga otrevliga och irriterande ljud alla reglage,knappar,instrument stolarna allt e bara tyst inga konstiga oljud ingeet knakande inga irritations moment. Bara ren njutnig. detta e det som e premium.

Har även kört bws nya tre serie i ett par veckor o volvo har då inget att sätta imot denna vagn med s40n o v50n,

// mojja
Nä det är ju klart,har man redan bestämt sig att vara bitter på volvo så blir ju aldrig någon volvo bra.oki så du har inte fått den än,,blev bara nyfiken på det där med turbon.

självklart förstår jag att du blir irriterad när bilen krånglar!

Jag tycker personligen att s40 v50 här helt ok bilar om man står ut med lite mera ljud skrangliga paneler m.m,det är ju ändå en mindre bil.

Men att säga att 60 70 å 80 bilarna inte är fina bilar,då tycker jag inte att man vet vad man pratar om!
Ta du å gå å köp dig en bmw istället å börja klaga på deras forum!
Användarvisningsbild
av CarMan
mojja skrev:
Hellrider skrev:
mojja skrev:

O.T

//mojja

// mojja
Varför åker du Volvo?
jag tror att du skulle må bätra av att åka det märke du vill åka.
av Noodles
Ljuden i skuffen kommer inte av att insynsgardinen inte är helt inrullad, eller?
av mojja
för att jag sitter i en djävligt taskig sits o förlorar multum om jag gör mig av med den nu.

Men kommer inte åka volvo mer än jag måste i fortsättningen..

Nästa bil kommer inte bli en volvo om inte xc60n blir riktigt byggd och att jag efter en riktig provkörning e super nöjd..

Annars kommer nästa bil att bli en 335d cupe innan detta år e slut,

Måste bara samla ihopp lite slantar till så att jag kan lägga imellan på volvon.

Vill inte ha en massa lån eller vara skyldig någon något. Så då får det vackert vänta tills jag har alla slantarna som ska läggas imellan.

m.v.h mojja.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17
Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Jag får alltid brottas med Circle Ks laddare[…]

Är MAP-sensorn rengjord? Tycker i övrigt[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klima[…]