Moderator: Moderatorer
Brainded skrev:Jag funderar på om de kan bli mindre känsliga om jag slänger på några lager lack. För som det är nu så varnar sista läget löjligt tidigt.Kan nog stämma bra, jag kollade i Volvos egna monteringsanvisningar
mvh
Anders
DaAddez skrev::lol: :lol: detta var kul att följamatzen10 skrev:haha snackar vi allvar nu eller skämtar vi??!DaAddez skrev:Snygg värre..Klart vi borde! Dessutom kommer Brainded oxå förbi!! När har ni tid?!
Det där måste man ju fixa..
Matzen det där borde vi ju kunna fixa tillsammmans..
---> Matz
Kul me träff med backsenorsmontering på alla
matzen10 skrev: Sen kan vi ha chicken-race i R-läget och se om dom funkar! (R)Any time!
M V H
---> Matz
V70BiFuel03 skrev:Då var Biltemas backsensor paket även monterat på min bil. En del grejer är ju som bekant ingen hit att köpa på Biltema men detta backsensor kit är helt klart prisvärt....även för en tekniskt obegåvad person som mig själv som väljer att leja bort sådant här jobb. Så kitet + arbetskostnad hos er favorit mek gör detta till en avgjort bra deal.
För en gångs skull så var det en väldig fördel med svart bil iom att sensorerna inte behövdes lackas/målas :)
nedan några bilder....inte vidare kvalitet & bilen är schmutsig men i alla fall![]()
Nedan ser ni (pilen) var vi valde att stoppa dosan
Här ser ni var jag satte "pip" enheten. Det finns en liten av & på knapp som jag ville ha möjlighet att enkelt komma åt....därav placeringen.
greeeken skrev:Pip mojängen är den trådlös eller går det en kabel från boxen (backsensorn) hela vägen dit fram?Det är tråd hela vägen! Jag petade min under plasttrösklarna hela vägen fram till instrumentbrädan där den är fäst i säkringsboxen. Kabeln räcker gott och väl!
I så fall hur drog du kabeln?
Han en trådlös variant o ja tycker den suger kamel
Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]