Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jon
Dragkroken kommer nog senare, den kostar samma oavsett om jag tar den nu eller sen. Så jag tar den när jag behöver den :) Om inte annat innan jag säljer den ;)

Spaceball försvinner.... Förstår att den är fin först men sen blir den ful :(
Nivåsensorn blir kvar, jag brukar se när de tar däck för att de själva har punka där jag bor :(
Servot blir nog inte av, ni vet... Det man inte vet, mår man inte dåligt av :)
Krockkudden försvinner nog då... För barnets skull för säkerhets skull :)
Electric Silver blir nog också kvar... Så jag hittar den på parkeringen :)

Stänkskärmar har jag uppe på listan för att se om de går att få på vid leverans.
Tunnelmatta lade jag till på den listan.
Även då formgjuten bagagematta, kanske sånt överhäng också.. smutsskydd tror jag det heter.

Men alla småsaker är ju just ingen montering så det tar jag allteftersom jag ser att jag behöver det. Något roligt ska man ju ha senare :)

Jag kommer köra gummimattor och inte textil av bekvämlighet.

Dock så tror jag att det satt nodus fälgar på den bilen jag provade i dag och det var inte sådär jättesnygga fälgar. Kanske skulle man ta några andra fälgar med vinterdäck så slipper man fälgkostnaden till vinterdäcken... och sen köpa nya till sommaren :) http://www.gummihuset.se verkar ha fälgar och däck till ok priser.

Någon som har erfarenhet därifrån, för de skriver att det är samma däck som annanstedes.

Jag tackar för vidare feedback och är öppen för mer. Imorgon ska jag häva ur mig allt för att få ett kostnadsförslag
:shock:

Tack o bock, sen när jag skrivit på så är det nog inte längre öppet för debatt. Men än så länge...
av addeer
Jag valde Orestes 17 tum till min bil kostade 4000 extra det är det lätt värt jag tycker de är mycket snygga :) (eller kostade de nått..... :roll: )
Användarvisningsbild
av Jon
Nu bidde det visst.

Försäljaren drog en harrang av ord som tydde på att något var fel... Då tänkte jag att... nej, nu blir det ingen bil. Den är såld eller liknande.

Det var sista dagen för ändringsbarhet på den bilen. Det fanns en till senare men den låg senare i produktionen som då blev det denna. Rätt tid och rätt plats för en gångs skull :) Jag vill vänta så lite som möjligt.

Fick veta att airbag på stora bilar är inte fullt så nödvändigt precis som jag tidigare fick beskrivet till svar. Inget att slå i och ganska stort utrymme att flexa i vid kollision. Det är för fem stjärnor i euroncap som det måste finnas, så då har alla det. Mindre bilar var det tydligen effektivare.

Det bidde... håll i er nu...
Volvo V70 Classic Momentum med Elektric Silver 477
Sportläder, mörkgrå inredning med mesh
Mugghållare i armstöd bak och i konsol fram
Nivåsensor till larm
Mörktonade rutor och även laminerade sidorutor med WRG
High Performance uppgradering högtalare
12V uttag i skuff
Motorvärmare med kupékontakt
Vinterdäck med navkapslar (på vid leverans, sommardäck i skuff)
Nodus fälgar till sommardäcken
Formgjuten lastrumsmatta (grå)
Tunnelmatta (grå)
Stänkskydd bak och fram

Sen då allt som följer med bilen i ordinarie paket också :)

Jag känner mig mäkta nöjd och tror att jag kommer kunna leva med beslutet under en lång tid framöver.

Dessutom blir det Volvia försäkring och Trygghetsavtal. Fast kostnad varje månad som går att leva med helt klart :)

Dragkrok kan hända att den sätts på senare, fast inte förrän den behövs. Denna får fungera några år så får man se vad som händer. Det ryktas ju om en större kombi från volvo under 2008 om man får tro spalten "bilspionen" i teknikens värld.

När bilen är här så kanske jag kompletterar med saker för trivsel och komfort om jag anser att det behövs.

En ny barnstol blir det när bilen kommer, ska testa ut på NTF i bilen live... så jag vet att det fungerar. Och också en gps... Ty jag har ju aldrig ägt en bil förr och tog mitt körkort i Dalarna under min ungdom, hittar inte så värst bra i Götet.

Hade en hyrbil nyss och lyckades svänga in i en korsning, det var visst en utfart. Detta vid Ica Liseberg så det är ganska stort. Men många vägar blir första gången för mig så då kan den vara bra att ha. Sen när man kan vägarna är en annan femma, men som sin egen kartläsare som man kan bli förbannad på utan att den tjafsar tillbaka.

Sen är det nog en ny iMac som gäller ;) Bilen är jag nog nöjd med, mycket nöjd faktiskt.... Bara jag slipper gnissel, knak och klonk som vissa klagar på... Det händer ju, men jag vill inte vara den.

Tack för feedbacken jag fått. Nu vill jag inte ha någon mer :)

/jon
av addeer
Grattis "Jon" :wink: .....kul att du valde rätt färg!, jag specar upp min oxå som jag beställde i Måndags bara för att jag känner mig så nöjd!!

V70 2,4D Classic (ej momemtum)
Electric silver
17 tum Orestes
Inredning mörkgrå Arena DJ7C (mörkgrå instr.paneler med ljusa stolar och dörrssidor=toksnyggt!)
Bälteskuddar bak med el.barnlås
Takspoiler
Mörktonade rutor 5st
Progressiv hastighetsberoende servo
High performance HU-650
Bakre mittarmstöd med mugghållare
Elmotorvärmare med kupeuttag
Mugghåll instr.bräda
Fast dragkrok

Ursäkta den onödiga infon ovan men...men....det är ju kul att dela med sig av sin glädje till andra.
Användarvisningsbild
av Jon
Ja visst är det kul :)

Min är mörk som synden inne :)

Jag är lite voine voine nu, kollar barnstol och gps. Min son heter Mio och jag är så sugen på att köpa en MioGps :)

Blir nog izi kid i alla fall som barnstol.

/Jon

Addeer, jag får inga siffror förrän nästa vecka, men hur långt har din bil kommit i produktionen??? :)

Hur lång tid tar en bil att bygga?
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Grattis till bilen Jon, ser ju ut att vara väl utrustad.

Blev en V70 Classic Momentum 2.4, automat, silver, halvläder mm för min del.

PS
Om du inte redan hittat dit; längst uppe till höger på din orderbekräftelse finns det sju siffror som du kan logga in och kolla din bils status med.
http://www.volvocars.se/leveransinfo
DS
Användarvisningsbild
av polcirkeln
addeer - grattis till din 2.4D.

Provkörde en 2.4D - mycket trevlig och pigg med utmärkt vridmoment.

Blev dock en vanlig 2.4 för min del, då jag inte kör så mycket varje år så det betalar sig med en D (åtminstone med nuvarande bestämmelser - men det kan ju ändras).

Håller med om att den ljusa inredningen är mycket elegant. Jag vågade mig dock inte på den kombinationen utan tog mörkgrå - har småbarn (säljaren försäkrade dock mig om att även den ljusa klädseln var lätt att hålla ren).
Användarvisningsbild
av Jon
Känns märkligt att säga Grattis. Men GRATTIS!!! på er också.

Så fort jag får mina siffror, så ska jag kolla snabbt som blixten :)

Jag tänkte ev. pilla bort classicemblemet, för de kunde inte påverka det i produktionsbeställningen och de vill inte ha det på sitt samvete i efterhand.

Någon som gjort något dylikt? Vet inte om jag ska, ska ha en dekal där och jag vet inte hur mycket plats som blir över om det står Classic i mitten?

Jag är osäker på om jag får länka, men jag tänkte i alla fall beställa en grej som jag nog får visa när den är gjord eller ritad för jag kan inte förklara. Men http://www.dekalwebben.se/ är i alla fall där jag tänkte beställa. Bra pris och mycket trevlig att språka med, digitalt då :) Någon som vet något om detta ställe???

Nu ska här sovas, börjar bli lite trött.

/J
av addeer
Jag har oxå barn på 2 & 5 år men det är bara att förbjuda choklad och glass i bilen då får man ta en paus och på vintern lägger man under lite skydd på deras platser, kan rekomendera Volvos orginalskydd som man träder över främre pass stolen om man har barnstol fram den har fickor för lite prylar och är hjord delvis i galon.
Har inte fått någon lev vecka ännu.
Classic emblemet ska man ju ha kvar, tycker det är snyggt!
Användarvisningsbild
av Kenwood
Jag tänkte ev. pilla bort classicemblemet, för de kunde inte påverka det i produktionsbeställningen och de vill inte ha det på sitt samvete i efterhand.

Lite synd o pilla bort Classic märket men det går naturligtvis. Sitter med dubbelhäftande tejp, typ. En björntråd som du försiktigt drar mellan emblem och plåt brukar funka. Men som sagt, behåll det.

Fick min Classic för en månad sedan och har åkt 3500 km bla. en vecka i Tyskland. Är mycket nöjd med bilen. Blev 2,5 T, passion röd med vinge och kromade Tucana. Skall in nästa vecka och få kromlister monterade på kofångarna.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?