Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Har gjort en total uppgradering nu, och måste säga att jag är väldigt nöjd med det jag hunnit känna än så länge.

Växellådan arbetar helt anorlunda nu, inget friläge när man stannar, bättre användning av lock-up, förbättrade växlingar. Kan dock tillägga att jag gjorde en sköljning av lådan samtidigt.

Har inte kört tillräckligt för att få någon uppfattning om motorn, men enligt färddatorn verkar den dra lite mindre bensin, (om man nu kan lita till 100% på den), kan ju också bero på att växellådan arbetar effektivare.

Killen på verkstan varnade mig faktiskt för att risken finns att någon styrenhet låser sig, särskilt efterssom jag har en något äldre bil. Så det kunde bli dyrt om något gick fel.
Användarvisningsbild
av bela62
ok.....!ok.....! ok.....!
jag ska in att köra programvara f.datorn,som ska kosta ca:3300:-
dimljus program... ca:600:-

hur kan jag vetta om turbon är hellt ok!? jag märker intte ngt.
den bilen har jag haft ca:1.5/mån. innan hade en s60 2.4

vilket är dett senaste programvaran artikelnr.? kansje om jag kör en total omladning i omladning ingor färdator programet och dimljus prog.?eller kansje alla detaller har egna seperata program!!!?
vad kan jag fundera på?
updateringar,omladning,eller??? vet ngn

s60 2.5T 210/ HK
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]