Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvotomas
johnnype skrev:Jag borrade efter original märkningen när jag monterade biltemas på en V70. Även det fungerade utan problem trots fast dragkrok.
Vilken årsmodell var det på v70:n. Tror inte att det är utmarkerat på en 98 v70.
av reverend
Intressant. Jag har en Volvo OEM sats fran en 2006 S60 som jag tankte slanga in i min '06 V70. Den har 4 givare som sitter i varsin liten plast manick som trycks in i kofangaren. Min 2006a har markerat pa insidan var man ska borra, sen trycks plasthallaren in fran utsidan av kofangaren, sen trycks givaren in fran baksidan och 'laser' fast hela apparaten.
Sen kopplas kablarna in och dras till en liten lada med elektronik. Den ladan get pipandet i stereon nar man backar och vrider ner volumen pa eventuell musik.

Har har ni bilder pa mina delar. Det kanske hjalper. Kolla art. numret pa dom. Samma givare anvands i flera marken savitt jag vet.
http://imgur.com/a/XN5OH
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Oljud från fjäderbenslager förknip[…]