- ons 09 jan 2008, 08:51
Nu har jag iofs inte kört S2000, men väl Civic Type-R ett par gånger, och skillnaden bör väl inte vara milsvid...
Men som någon skrev högre upp i tråden, vi har hamnat långt utanför topic, och jag ger upp här. En ny tråd under allmänt kanske passar bättre...
/Thomas
Men hur kommer det sig att en Japanare har en 2,0 4 kolvisar och 240 hk ? Det är väl teknik eller dröm för anndra?Inte alls någon dröm , 240hkr vid 8300rpm och maximalt vrid på 208Nm vid 7500rpm innebär bara att man offrat körbarhet och segdragningsförmåga för att få till en extremt sportig karaktär. Nu har iofs Honda (och många andra) iofs V-tec som ser till att den inte behöver tappa allt vrid i mellanregistret, men den är fortfarande rätt kraftlös. Den bilen segdrar förmodligen helt i klass med en guldhamster trots att den väger nära ett halvt ton mindre än en V70.
Nu har jag iofs inte kört S2000, men väl Civic Type-R ett par gånger, och skillnaden bör väl inte vara milsvid...
Men som någon skrev högre upp i tråden, vi har hamnat långt utanför topic, och jag ger upp här. En ny tråd under allmänt kanske passar bättre...
/Thomas
Insert punchline here !_____________________________

- By Ceska