- tor 24 maj 2007, 16:13
Jag vet inte
men att SAAB:s motoren har vissa problem med smörjningen har vell inte med att den är chippad eller ej :?:
Hoppas du finner en bil som håller bra( vad det nu än blir för märke) kanse t o m en TOYOTA
Det är lika kul varje dag att läsa nya inlägg :lol: shit vilken grej det blev av det hela. Jag ska nog ta bort mitt inlägg om vilka fälgar jag ska välja till min V70 hahahahaha 8)
greeeken skrev:men om jag inte har missuppfattat det hela så valde han mellan 9/5 och v70 inte s60 :?:Bosa skrev:De ofta man läser att kasseten är utbytt inte motorn, har kollat länge på saabgreeeken skrev: Så du tror att volvomotorer inte rasar?Klart en Volvo kan rasa också men tyvärr verkar det som att risken för motorproblem är större med en 9-5 än med en T5. Polaren åker en 9-5 Aero som rasade, blev kolvbyte och hela köret. Som tur var så var den välservad så det gick på SAABs förlängda garanti angående oil sludge-problemet. Nu står han istället med en trasig turbo men det hör väl inte till vanligheterna, vet inte om det kan vara ett följdfel från raset. Hans mor och far åkte förut en 9-5 2.0T som det byttes DI-kassett eller vad de nu heter ett par gånger på, dock ingen rasad motor på den men den bilen hann med åtskilliga verkstadsbesök. Är ju inte helt ovanligt att man ser orden renoverad motor eller motor utbytt i säljesannaonser. Även intrumenteringen har ju haft sina problem.
Kolal lite här på forumet så hittar du.
En turbo bil oavsett märke äre många som chippar
Men får trådstartaren tag på en fräsch 9-5 med dokumenterad service samt kanske till och med utbytt motor så är det fina bilar och man får mycket för pengarna. Tyvärr är det ju så att, som nämnts tidigare, andrahandsvärdet blir därefter också. Är ju till och med sämre än för Volvo. ;)
Mitt val mellan de två skulle nog bli Volvon av den enkla anledningen att 9-5:an dras med sina problem. Köpa bil idag innebär ju att sålla bland modellerna och hitta en modell som inte har fullt lika mycket problem som andra så kika efter en Subaru istället. :D
folk skriver så för att alla vet om att det ska bytas, inte har man sett folk skriva gasspjället utbytt på s60 som anonseras. En stor del lär ha problem med det.
De mesta är bullshit. Båda bilarna är bra, men andrahandsvärdet är inte alls bra hos Saab, därav kan man kanske hita en bra bil för pengarna.
Jag vet inte

Hoppas du finner en bil som håller bra( vad det nu än blir för märke) kanse t o m en TOYOTA

Det är lika kul varje dag att läsa nya inlägg :lol: shit vilken grej det blev av det hela. Jag ska nog ta bort mitt inlägg om vilka fälgar jag ska välja till min V70 hahahahaha 8)