Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V33nom
dieselmagnus skrev:Jo troligtvis men på Volvo här hade de aldrig hört talas om problemet med filterhållaren
går bilen fortfarande kanoonbra ? jag har nämnligen precis samma problem på min men då har jag bytt saker för 15000 alla dagar i veckan, dock en bilhandlare som pyntat men är det bara tjuvluft så är vore det ju jävligt bra :)
Ja vad fan bilen höll ca 1 år efter pumpbyte (kamaxelpumpen begagnad). Nu går den i limp-home ibland när man ska trycka på. Oftast när det är under halv tank och lite varmare ute typ över 20 grader. Har slutat tanka på preem då jag inte riktigt litar på deras evolution-diesel löjligt kanske. Ofta nu när jag drar på första gången blir det ett stort svart sotmoln, ingen blårök utan kolsvart. Det blir bara ett för nästa gång eller om jag fortsätter dra sp ryker den normaölt diesel-svart. Är väl sot i avgassystemet. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med bilen.
Grannens D5 -02 har motsvarande beteende, sätter inga felkoder. Vi har ringat in det till att vara VNT i turbon som kärvar. Tydlig skillnad då vi motionerar VNT-armen så det tyder på skit och eller glapp i VNT-ringen. Läck i slangar och rör har uteslutits.
Sålde av D5an till en kompis för 10000 spänn. NU är det fixat. Det var kablaget till bränsletrycksgivaren som spökade. Nu är detta bytt och bilen ska enligt nya ägaren gå super. Så ni som har dessa återkommande problem med bränsletryck så är mitt tips att kolla kablaget.
Vad heter den här kontakten?

Hej! Jag vill bara återkoppla och berät[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]