- tor 02 nov 2006, 17:54
Den där patchen... Hur ska en Volvoverkstad bära sig åt för att komma åt den? De försökte nu när jag var inne på service men kunde inte få någon hjälp från Volvo i frågan. Om jag fattat det rätt så måste Volvo släppa en mjukvara med artikelnummer innan en verkstad kan ta del av den.
Kundmottagaren sa att många kunder kommer med detta klagomål/problem och att de välkomnar en lösning.
Hellrider skrev:Hoppas ni ursäktar att jag drar upp en gammal tråd.VolvoB20 skrev:Har snart kört 1000 mil och färddatorn stämmer inte så bra.byt till h81D5 patchen då så funkar det!
Vid varje tankning så nollställer jag ALLT (tripp, medelhastighet, medelförbrukning)
När man sen tankar diffar det alltid ca 12% fel.
Står det 0.5 så har det tagit 0.6. (Landsväg)
Står det 0.6 så har det tagit 0.72 (Stad)
Står det 1.0 så har det dragit 1.12 (släpkörning)
Och nu kör jag ingen dieselvärmare.
Den där patchen... Hur ska en Volvoverkstad bära sig åt för att komma åt den? De försökte nu när jag var inne på service men kunde inte få någon hjälp från Volvo i frågan. Om jag fattat det rätt så måste Volvo släppa en mjukvara med artikelnummer innan en verkstad kan ta del av den.
Kundmottagaren sa att många kunder kommer med detta klagomål/problem och att de välkomnar en lösning.
Volvo V70 D5 -02
Volvo 945 GL -94
Nissan Titan LE -08
Volvo 945 GL -94
Nissan Titan LE -08