Primärt:
Rengör gasspjället (ETM/ETA) , kolla spel.
Kolla kompressionen. (med öppet/borttaget gasspjäll, "tjuvkoppla" startmotorn, ingen nyckel i tändningslåset)
(och gärna ett cylinder-läckagetest om utrustningen är tillgänglig/kan konstrueras)
Byt bränslefilter.
Kolla drivaxelbult/Byt ABS-ring, rengör givare, också givarens montageyta på spindeln.
Sekundärt:
Kolla kablar/säkring till fläkten, eller byt fläkten inkl modulen om det inte är kabelfel.
Kolla/rengör kablar till generatorn, eller byt generator om det inte är kabelfel.
Mår motorn fortfarande illa, koppla bort MAF: går motorn mycket sämre eller på nära ingen skillnad?
(borde gå mycket sämre)
Eller kolla hur motorn mår med en annan ny/begagnad Bosch-MAF, men glöm inte att nolla ECM-adaptionen (med batterijord eller ECM-säkringar)
Ta bort RaceCat-downpipe, skruva dit original downpipe , ta en sväng med "öppet" avgassystem efter Cat'en... (inte söndagsmorgon

)
Kolla/byt spridarna. (sällan något fel på dom)
Fortfarande problem? ja då har du tyvärr ett svårt problem...
"Optimering"/ Mapping?
mnja, en bra "mappare" kan troligen berätta varför motorn beter sig som den gör,
men i normala fall mappar man inte motorn om inte "steg 0" är 100% OK. (steg 0 = fabriksstandard)
Lycka till på vägen framåt, berätta gärna hur det går
