Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boden
Jag använder 3st Bosch Big Knick blue. Det går inte att köra bil hör uppe utan X-ljus. Ju större, ju bättre. Jag skiter i om det ser snyggt ut :) . Bara jag slipper ha älgar i knät.
Sen är det ju alltid trevligt att påminna någon som glömt att blända av med sitt standard ljus :twisted:
Användarvisningsbild
av Loner
[quote="frilins" Jag tycker personligen inte det är något fel med att utöka men jag tycker samtidigt också att original strålkastarna är bra jämfört med tidigare modeller, eller vad tycker ni?
[/quote]

Folk lägger ner oerhörda summor pengar på trimningar & fälgar, så några futtiga kronor på ökad säkerhet är inte fel... 8)

Njae, lyktorna blir ju i regel mindre o mindre, så jag misstänker att en gammal 240 med fräscha lyktor ger minst lika bra ljus som en ny S80.

Dock har vi nu börjat gå över till att ha Xenon i våra bilar, då jag själv ännu inte har det så ve tjag inte hur mycket "bättre" man upplever halvljuset då.. (men i höst skall Xenon dit 8) )

/L
Användarvisningsbild
av VS60
Hej nu är jag också lite suger på att montera extraljus, wrc looken skrämmer mig inte.

Kollade lite på HELLA RALLYE 3000 COMPACT BLÅ, tänker köpa 3st såna. Är det någonting att ha?

Det där med relä, ska man köpa volvos original eller HELLA LEDNINGSSATS 12 V, 4 LJ som består av relä och allt man behöver, men denna ledningssats avsedd för 4 strålkastare och jag funderar att montera bara 3 st, eller kanske man kan isolera den kabel för fjärde strålkastare?

Det där med mjukvara och extra knapp är det ett måste eller?
Användarvisningsbild
av Loner
VS60 skrev: Det där med mjukvara och extra knapp är det ett måste eller?
Knappen behöver du, mjukvara behövs inte.

/L
av NyMaN!
Jag funderar oxå lite på att köpa 3 st Bosch Big knick eller några liknande....

Men hur monterar jag dom på bästa & smidigast sätt?
Dom ska enbart sitta där under vintern sen ska jag kunna ta av dom utan att det sitter några fästen eller lämnar några spår efter sej....

Finns det nåt sånt smidigt fäste att köpa som man sätter i bakom nummerskylten eller liknande?

Kollade på light on....men det verkar intre vara nåt för mej, finns det inte några andra som oxå säljer/tillverkar smidiga fästen?
Användarvisningsbild
av VS60
Efter mycket tänkande gick förbi mekonomen och köpte Hella rampen, kan nästan säga spontan köp.
Det tog några timma att montera den, det svåraste var att montera rampen, med elen gick betydligt bättre…
Var redan ute efter jag montera den, och kan säga att jag blev ganska imponerad, själv klart det går inte att jämföra med stora ljus,har fyra Hella Rally 3000 på lastbilen, men det funkar utmärkt…

Har en liten fråga ??? För att montera original knapp för extra ljus måste man skruva panelen, eller det går att dra ut den lilla panelen på nåt sett???
Användarvisningsbild
av Loner
VS60 skrev: Har en liten fråga ??? För att montera original knapp för extra ljus måste man skruva panelen, eller det går att dra ut den lilla panelen på nåt sett???
Du pillar bort täcklisten runt knapparna bara, enklast att börja från höger vid 12V uttaget.

/L
Användarvisningsbild
av VS60
Loner skrev:
Du pillar bort täcklisten runt knapparna bara, enklast att börja från höger vid 12V uttaget
Tack Loner!!!!

Kanske du kan besvara en fråga till om du orkar?

Jag tjuvkopplade kabel från helljus, och tänker att någonting inte stämmer, eller kanske jag gjorde fel. Det är så om man slå på helljus även extraljus tänds, och det spelar inget roll om du slå på så att blå diod på extraljus knappen tänds eller slå av knappen, extra ljus försätter ljusa.

Det måste vara fel att jag tjuvkopplade, men vart skulle man ta källa till extraljus???
Användarvisningsbild
av Pär_N
Vart tar man själva matningen till extraljusen? Kopplar man in sig vid säkringsboxen?

Ingen som har en monteringsanvisning som pdf?
Jag har Light On kopplingssats för 3st ljus, någon som har info att bjuda på?
Användarvisningsbild
av Mr H
noclean skrev:varför ha xtra ljus överhuvudtaget??? visst de ger bra ljus men när man bländar av så blir de ju bäcksvart kan säga ok om man bor i djupaste skogarna o möter en bli i veckan men om man kör på vanliga trafikerade vägar så e de bara ett bekymmer för jag tror att alla som har xtraljus e mörkrädda för dom har jävligt svårt för o blända av i tid o de e inte roligt som mötande att ha en massa xtra lysen rätt i ögonen. men har ni nu de så försök iaf o blända av i tid vore tacksamt annars måste ja ha solglasögen även på natten 8) :)

Att det är svårt att blända av i tid kan ju bero på att dit orginalhelljus "drunknar" i mitt extraljushelljus. Helt enkelt, jag ser inte att du kommer innan du får mitt ljus i ansiktet!! 8)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]