Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dieselmagnus skrev:Kul!! Filterhållaren är slut i hela Sverige. Kommer till Göteborg 17/6. Vi ska utomlands 22/6. Kul kul. Får montera ned och göra rent återmontera och kolla.
JA det tycker jag du ska börja med, det tar inte många minuter.
Ska lämna in bilen på måndag. Enligt Karlbergs i Vimmerby så har de aldrid/mycket sällan bytt denna del. Konstigt att den är slut i hela Sverige då?? Måste vara som du säger Carman en vanlig felkälla. Jag har köpt bakteriedödande medel iafll filtret är geggit. Jbytte filtret i vintras och hade problemet innan men i mycket mycket mindre omfattning.
När man byter filter brukar den vita muttern följa med ned, så det är inte omöjligt att problem uppstår efter filterbyte.

Du klarar att ta bort filtret o distansen ovanför filtrer helt själv.
Jo men jag har ingen lyft och endast en liten domkraft. Bilen ska ändå servas för 24000 mila-service samt stötdämparbyte mm så han får ta detta också. Fick tag på en filterhållare de hade hittat en hos annan Volvohandlare.
Vi tog ned filtret, bytte detta. Drog åt filtret ordentligt och tätade med någon form av medel som jag inte vet. Ut och körde sju-åtta fulgasrepor efter varandra funkar. Har fungerat utan stopp nu i 3 veckor.
Det var inte bakterier i filtret eller tanken.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det ante mig.... Skrev det redan den 6e maj..
Användarvisningsbild
av CarMan
dieselmagnus skrev:Vi bytte aldrig filterhållaren.
Nä men det var där det sög tjuvluft
Vad heter den här kontakten?

Hej! Jag vill bara återkoppla och berät[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]