- tor 13 dec 2007, 17:14
Tror inte att du förstod vad jag menade.
Förutsättningen är att du äger en bil som kvalar in för goodwillåtgärd, har man inte det, är det bara till att fixa själv.
Men säg som i mitt fall den har gått 10800mil och har full servicebok.
Om jag då rengör spjället hemma varje år/eller vid behov.
Och lyckas då på detta sätt hålla spjället i schack, tills bilen har gått tex. 19000mil. (eller än värre - endast pga. min omvårdnad håller det tills 22000mil - utanför goodwill)
Men då packar resistorfilmen ihop.....och bilen pajar...fortfarande inom goodwill
Ingen historik finns då på volvo om detta problem.
Det kan vara synligt att det har "skruvats" i denna enhet........och vad tror du då blir orsaken till att det inte funkar??
Eller att jag låter Volvo leva upp till sitt löfte.
Dom rengör spjället, uppdaterar mjukvaran, kanske rengör igen - vad vet jag.
Det är ju Volvos åtagande att hållad denna enhet kry - inom utlovad tid - kostnadsfritt.
Om det packar ihop totalt finns en historik på problemet, och ett utbyte torde gå ganska smärtfritt.
Bias s60 skrev:Det fungerar ju att rengöra så varför inte, Volvo själva brukar ju göra det. Annars får man nog köpa ett nytt spjällhus. Jag vet att många har rengjort o kört utan problem i flera år.Rätt - Volvo brukar göra det, och då slipper jag
Have I nice day :)

Tror inte att du förstod vad jag menade.
Förutsättningen är att du äger en bil som kvalar in för goodwillåtgärd, har man inte det, är det bara till att fixa själv.
Men säg som i mitt fall den har gått 10800mil och har full servicebok.
Om jag då rengör spjället hemma varje år/eller vid behov.
Och lyckas då på detta sätt hålla spjället i schack, tills bilen har gått tex. 19000mil. (eller än värre - endast pga. min omvårdnad håller det tills 22000mil - utanför goodwill)
Men då packar resistorfilmen ihop.....och bilen pajar...fortfarande inom goodwill
Ingen historik finns då på volvo om detta problem.
Det kan vara synligt att det har "skruvats" i denna enhet........och vad tror du då blir orsaken till att det inte funkar??
Eller att jag låter Volvo leva upp till sitt löfte.
Dom rengör spjället, uppdaterar mjukvaran, kanske rengör igen - vad vet jag.
Det är ju Volvos åtagande att hållad denna enhet kry - inom utlovad tid - kostnadsfritt.
Om det packar ihop totalt finns en historik på problemet, och ett utbyte torde gå ganska smärtfritt.