Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av addeer
Nu blir jag lite orolig.....ska in nästa vecka och förmodligen beställa en V70 Classic 2,4D tog en offert för ca en vecka sedan och jag frågade hur länge man skulle kunna beställa Classicen och säljaren sa t.o.m V.40 och det är ju V.31 nu.
Användarvisningsbild
av Jon
Vecka 39 läste jag som sista veckan.

Men jag råder dig att kolla upp just 2.4D alternativet, för där har jag hört annorlunda. Eller som det stod i mitt mail,
"Funderar du allvarligt på en V70 2,4D så är nog denna vecka sista veckan som den går att beställa."

Jag kan inte lova att detta gäller överallt hos alla handlare. Jag misstänker att det är lite trångt på "lajnen" nere i belgien samt att de faktiskt förbereder för massiva leveranser av nya v70 o behöver platsen.

Det som talar emot min info är just att 2.4D finns ju även i nya V70 så motorn finns kvar. Så det kanske är någon kvotgrej. Men för säkerhets skull så kolla upp.

Jag vet inte om det skiljer mycket på diesel och bensin när man bygger?

/J
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jon skrev:Mere frågor :)

på momentum så är det ju bi-xenon.

Är det så att det är sån där optisk lins på dem eller kommer det först med kurvljusstyrningstjofräsen.... minns sådana från citroen när jag var lite pajt i början av 80-talet. Den citran var då ganska gammal... hmmm....

Jag tycker själv att t.ex. audi och saab med optiska linser är apjobbiga att möta. Bländar skiten ur en och är som små ljusmosqiter.

Jag har sett v70 med vitt ljus utan själva optiska linsen, och de är betydligt trevligare att möta. Eller är volvos linsljus bättre på att inte blända?

Så är det optisk lins på bi-xenon på momentum eller bara.. ja ni vet... svängljusen?

Sen undrar jag, mesh eller grid aluminum? Alla verkar köra mesh... Jag har alltid varit lite udda ;)

/jon
Det är ingen optisk lins på bi-xenon, det kommer först med kurvljus som du säger.
Användarvisningsbild
av Jon
Gött, då ska jag inte ha det :)

Jag gillar faktiskt den vita "sin city" effekten som är när det inte är lins. Samt att jag ogillar den när jag blir bländad så då ska jag väl föregå med gott exempel :) Men jag vet bara främst audi och en del saab som bländar. Tycker bmw klarar sig bättre.

Sen är det väl en hel del extra elektronik/teknik som kan krångla med all automatisk reglering och svängning.

Som den säger på reklamen fritt översatt ur minnet

"Under dagsljus avaktiverar sig kurvljusfunktionen för ökad livslängd..."

/jon
Användarvisningsbild
av Jon
En ny fråga,

Subbasen som tydligen ska finnas till V70. Vad kostar den? Och är den värd det?

Att jag ska montera något själv är föga troligt, men man vet aldrig :)

/jon
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jon skrev:En ny fråga,

Subbasen som tydligen ska finnas till V70. Vad kostar den? Och är den värd det?

Att jag ska montera något själv är föga troligt, men man vet aldrig :)

/jon
260 W subwoofer med två 6,5-tums basar kostar 3000 riksdaler
Användarvisningsbild
av Jon
Tack för info :)
av addeer
Då var bilen beställd :)
V70 Classic 2,4D med lite extra och färgen blev.....Electric silver metallic!
Känns skönt då det snart blir svårt att få en "egen" plats på linan, min återförsäljare hade 7st platser kvar som var påverkbara. Nu är det bara att vänta......
Användarvisningsbild
av lexus
Dum fråga kanske men sitter det något 12-voltsuttag fram i bilen eller är det tillval. Jag såg att cigarettändare och askkopp är tillval men själva uttaget måste väl ändå finnas?
av addeer
Det är standard med 12V uttag fram.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60