Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marimbalanguage
Är helnöjd med min V70 2003 2.4 aut.
Att det är en ganska gammal bil ser man inte, otroligt fin i lacken, och interiör i toppskick.
Den har nu gått snart 400 k, men är otroligt bra maskinellt, och kommer helt säkert orka lika många mil till.
Ser i servicehäftet att senaste oljebytet gjordes för ca 6 månader sen (runt 5000 körda km), men oljan är fortfarande som ny, har inte ens blivit mörkare (gasbil).
Tidigare hade jag en liten colt, och den kändes som en gokart på vägen, saknar feelingen lite, men annars otroligt bra bil:)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Även jag har behållit V70'n
V60'n fick stryka på foten för en XC60 VOR med VEA och Automat men den är inte i närheten kvalitetsmässigt på med P2:an.
Lacken på tioåringen är bättre än på den halvårsgamla bilen.
14.500 mil och med nybytt kamrem samt ljuddämparupphängning, 252 pigga bensinhästar med obefintlig väghållning!!
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Hmmm nöjd och nöjd. Min V70 D5 har rullat 40000 mil snart. Varav 28000 mil i min ägo. Jag har haft stora bekymmer med mitt bränsletryck. Automaten sjunger väl på sista versen men ska plåga den 10000 mil till. Det enda jag lagt ut på bilen var 19000kr för felsökning rep och diverse saker annars är det bara slitdelar som bromsar mm. Ja den äter ju klonkstrag. Min V70 D5a är chippad också. Som sagt en ganska så billig bil att ha förutom straffskatten men det visste man ju om.
av alfabet
Motörhead skrev:Jag tänkte gå emot strömmen lite, och säga att jag är så j-kla nöjd med min V70!
Det kommer ju inte fram så ofta då dom enda gånger man skriver i ett forum (oavsett om det gäller bilar, spel eller vad som helst) är då någonting är fel. Lite trist kanske!?

Trots lite repig lack (17500 mil) och någon felande "småsak" så är jag överlag som sagt väldigt nöjd. Man åker gudomligt, den går förhållandevis billigt om man kör lugnt, snygg (faktiskt!), praktisk, rymlig etc.
Och nej, jag jobbar inte på Volvo :D

Ha en skön sommar!
Köpte för en tid sen en XC70 2007 automat 10000 mil på mätaren. Åker som en gud i den. Åkte över 100 mil nu för någon vecka sedan och låg på en snitt förbrukning på 0.76 vilket jag blev förvånad över. Observera att jag tog det lugnt på vägen :) Fick inte några problem med varken rygg eller ben fast vi åkte så långt. Ska bli kul att se hur den är på vintern med fyrhjulsdriften. Ta det lugnt på vägarna i sommar.

Ni behöver heller inte lösa ett problem […]

Vanlig service kan hjälpa (olja, filter m.m).[…]

V70 T5 -05 DSTC/ABS fel

Okej här kommer en uppdatering. Fick tummen u[…]

Ja, men hade köpt 4x5L av någon av dess[…]