Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
60 000:- var taget ur luften o var tänkt att symbolisera dddiverse byten av insrument & enheter för att på fysiskväg byta ut allt som pratar fel språk.
det är ju då inte bara dyrt hårdvarumässigt, utan även en mycket större arbetsinsats & sånt kostar.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
[quote="CarMan]
dom behöver inte köpa mjukvaran vid tillfället, då dom har det på abonemang.
do kan tanka uppdateringar, men dom kan inte byggaom biler på det viset volvo kan.

om en verksta i detta läget inte tar betalt för den mjukvaran dom betalat via sitt abonemang, så är det ju korkat av verkstan, självklart kostar allt pengar.
det är ju inte konstigt att servicasna blir dyra om verkstan inte fattar att dom måste tabetalt vid dom jobb dom faktiskt gör![/quote]

Frågan vilken verkstad som är den korkade, den som abbonerar eller den som inte ges möjlighet/inte gör det... :wink: Vi pratar fortarande om att byta språk på bilen, eller? Du säger nämligen bygga om bilen, så det förvirrar mig lite.. :)

f-n nu blev citatet konstigt......börjar bli trött och fumlig....
Användarvisningsbild
av VolvoBM
CarMan skrev:60 000:- var taget ur luften o var tänkt att symbolisera dddiverse byten av insrument & enheter för att på fysiskväg byta ut allt som pratar fel språk.
det är ju då inte bara dyrt hårdvarumässigt, utan även en mycket större arbetsinsats & sånt kostar.
Vi pratar i två svarsrutor samtidigt..... :lol:

För ren nyfikenhets skull, vad behöver man egentligen bygga om i dagens moderna bilar med data bussar, etc det är väl endast LCD displayer som visar information på språk, eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoBM skrev:[

om du inte mjukvarumesigt kan byta språk på bilen , så får du bygga om den tills su bytt allt som har med detta att göra. du byter enheter rent fysiskt.
Användarvisningsbild
av A80TD
VolvoBM skrev: Wow , vad har de i timlön, eller hur långsam är egentligen deras dator som de laddar filer med?
Ja, jag tänkte att det kunde bli mängdrabatt. :) Men det är bara att betala och se glad ut. Jag beställde ju jobbet i förväg och var informerad om priset. :)
av Hellrider
A80TD skrev:
VolvoBM skrev: Wow , vad har de i timlön, eller hur långsam är egentligen deras dator som de laddar filer med?
Ja, jag tänkte att det kunde bli mängdrabatt. :) Men det är bara att betala och se glad ut. Jag beställde ju jobbet i förväg och var informerad om priset. :)
spegeln hajade jag ärligt talat inte?va va det för mjukis,,hade du inte avbländbar från början eller?hårdvaran alltså?
Användarvisningsbild
av A80TD
Hellrider skrev:
A80TD skrev:
spegeln hajade jag ärligt talat inte?va va det för mjukis,,hade du inte avbländbar från början eller?hårdvaran alltså?
Den mörknade inte förrän man blev rejält bländad. Frågade verkstan om detta och de föreslog då den här mjukvaran som gör den känsligare för ljus bakifrån. Det blev lite bättre i alla fall.
av KuLLeN
kostade det allstå 700 spänn för att få ställa in känsligheten på backspegeln?
av Dykaren
CarMan skrev:
VolvoBM skrev:
Frigge skrev: Bilen är ju marknadsanpassad för det land den är avsedd fär o inget annat. Precis som om du köper en telefon i Tyskland, räknar du med att det finns Svenskt språk i den då. Eller om du köper en brödrost i ett land som har 110 volt, kommer tillverkaren stå för den ombyggnaden oxå :roll: :roll:
:lol:
Tysk sålda SonyEricsson har svenska menyer som std.....att sedan en telefon är mer avancerad än en bil......det får du avgöra....... :wink:
:lol:
Tja om jag köper en Volvo i England så förväntar jag mig inte att Volvo sverige skall bygga om den, men att den kan byta spåk är inte så avancerat. Och om ni undersöker lite nogrannare så undrar jag om programvaran verkligen kostar 3-400 att "köpa" internt......Stämmer det så är ni inom Volvo unika på att fakturera internt.... :lol:

det är helt friviligt att åka till en volvo återförsäljare o be dom byta språk. givetvis tar dom betalt ! vill man inte betala, så får man inte språket bytt.
det är altås froviligt att betala.
di återförsäljare rår väll inte för att du som otrogen kund köpt en bil som du inte är nöjd med vilket språk den talar.
Du som otrogen kund? Vaddå otrogen? Är man det för att man har köpte en importerad bil? Du måste ju vara precis slut i hela huvet! Jag gnäller inte på serviceverkstäder osv så länge dom gör sitt jobb på ett bra sätt och det hoppas jag med att dom gör. Men nu får du väl ge dig, man har väl rätt att köpa sin bil var man bil och ska bli bemött på samma sätt som en som har en Svensksåld Volvo. Man tjänar ju faktiskt bra med pengar på att köpa en importerad bil eller importera en själv om man får tag på en bra vill säga. Men att man skulle vara otrogen på grund av det är ju bara löjligt att kasta ur sig.
Användarvisningsbild
av A80TD
KuLLeN skrev:kostade det allstå 700 spänn för att få ställa in känsligheten på backspegeln?
Ja. Eller närmare 800 t.o.m.
Skulle gärna haft en liten trimratt så det gick att reglera själv istället.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]