- fre 09 feb 2007, 10:47
tycker inte du kan säga så heller Carman.
Om vi tar tex lampan så kan den vara kollad vid service men den går sönder så fort du åkt därifrån.Du blir stoppad o får böter,vad säger du då till polisen, ja men bilen var inne på service dom kollade allt, så skicka böteslappen till dom???
Knappast.
En del saker som dom gör är onödiga tycker jag judta pga dom onödiga höga priserna.
Fylla på spolarvätska, det kan alla göra o ja köper heller 4 liter för 50 spänn än att ge 130 till volvo för en flaska.
CarMan skrev:SportHenke skrev:Min V70 -02 har gått 11000, knappast några garantier kvar, inget goodwill från volvo fastän den är servad hos dem i hela sitt liv. Stämpeln vill man ju ha i boken den dan man säljer bilen vidare. Men om jag ska behålla bilen tills den är slut så vill jag serva den själv. Jag har inga problem med att byta olja, kylarvätska, kolla lampor etc. Om nånting är glappt eller bromsbeläggen är dåliga talar SBP om det för mig. Vad är det jag missar om jag gör servicen själv??konsumenter & jornalister vill att service priserna ska vara låga, därför plockas visa punketer bort. bromsvätska är en av dom.
Varför ingår inte byte av bromsvätskan i någon service? En bil kan ju ha hur fullstämplad bok som helst i 20 år men bromsvätskan behöver ju inte vara bytt för det? Är det för att innan den hinner bli gammal o ställa till med problem så har ju garantitiden gått ut för länge sen?
nåra här inne vill ju tydligen plocka bort bra mycke mer punkter.
jag tycker tvärtom, man borde kolla några saker till istället.
en normal kund har inte koll på vad som görs på en service & tittar mäst på prislappen.
hur många här vet tilexempel att du kan göra en anpasad service & få böter när du åker därifrån, för att en lampa är trasig.
tycker inte du kan säga så heller Carman.
Om vi tar tex lampan så kan den vara kollad vid service men den går sönder så fort du åkt därifrån.Du blir stoppad o får böter,vad säger du då till polisen, ja men bilen var inne på service dom kollade allt, så skicka böteslappen till dom???
Knappast.
En del saker som dom gör är onödiga tycker jag judta pga dom onödiga höga priserna.
Fylla på spolarvätska, det kan alla göra o ja köper heller 4 liter för 50 spänn än att ge 130 till volvo för en flaska.