Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blondy
Jag har provat med en annan styrmodul och nu funkar det.
Lärdomen av detta är att man ska vara envis och inte ska lita på bolag som Airbag Systems i Texas.
av TomasS80T
Miss my Olds skrev:Har haft uppe detta nyss i annan tråd, men behöver hjälp med nytt problem.
Har någon köpt beg. enhet och lyckas byta och fått det att passa i bilen?
Trodde inte att det skulle finnas olika styrspår som gör att kabelskon inte passar, både på långsidan och kortsidan i "stifthuset"

Har googlat på Boschnummer 0285001258 och Volvo partnummer 9472941 och inte hittat rätt träff. (lite märkligt att man hamnar i Finland o Ryssland)
Eftersom det blandas nummer mellan årsmodeller, bilmodeller är det svårt att avgöra.
När jag frågade på Volvo uppgav dom att den ska heta : 8645271. Säger något nummer hur styrstiften sitter?

Köpte en på chans med liknande nummer men den passar inte.
Jag har exakt samma fel och samma produktnummer 9472941 på den som sitter i min S80 T6 1999, men kan inte hitta just det numret på nån av beg sajterna!
Undrar ifall du Miss My Olds, eller n¨n annan för den delen fått det att funka med det andra numret volvo uppgav 8645271?? För den finns det många av online...
Om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mej reda ut det här knövlet så vore jag rejält tacksam!!
Sorry om jag gör det här fel på nåt sätt - gick med i forumet precis nu, så jag är newbie!
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
TomasS80T skrev: tor 17 feb 2022, 20:03
Miss my Olds skrev:Har haft uppe detta nyss i annan tråd, men behöver hjälp med nytt problem.
Har någon köpt beg. enhet och lyckas byta och fått det att passa i bilen?
Trodde inte att det skulle finnas olika styrspår som gör att kabelskon inte passar, både på långsidan och kortsidan i "stifthuset"

Har googlat på Boschnummer 0285001258 och Volvo partnummer 9472941 och inte hittat rätt träff. (lite märkligt att man hamnar i Finland o Ryssland)
Eftersom det blandas nummer mellan årsmodeller, bilmodeller är det svårt att avgöra.
När jag frågade på Volvo uppgav dom att den ska heta : 8645271. Säger något nummer hur styrstiften sitter?

Köpte en på chans med liknande nummer men den passar inte.
Jag har exakt samma fel och samma produktnummer 9472941 på den som sitter i min S80 T6 1999, men kan inte hitta just det numret på nån av beg sajterna!
Undrar ifall du Miss My Olds, eller n¨n annan för den delen fått det att funka med det andra numret volvo uppgav 8645271?? För den finns det många av online...
Om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mej reda ut det här knövlet så vore jag rejält tacksam!!
Sorry om jag gör det här fel på nåt sätt - gick med i forumet precis nu, så jag är newbie!
Var ju länge sen nu men jag löste det inte, tröttnade och fick sålt bilen med detta fel.
av Larss0n
Då har jag en fråga ang airbag också, jag får felkod att jag har kommunikations fel med en sensor, (B stolpe) men jag har bytat sesor och kollat kablage på dem ställen man lätt kommer åt, dock utan framgång, så min tanka nu är att jag ska dra två nya kablar från styrenheten till denna sensor, tänker skarva på mig precis innan de går in i boxen, MEN hur fasiken får man reda på vilka av alla dessa kablar som går till just den sensorn? Har googlat efter elschema och allt möjligt, men utan resultat. Vad tror ni kunniga? Är detta möjligt?

Mvh
av Nygreon
NicklasT5 skrev: tis 22 feb 2022, 14:10 Jag har en fungerande med detta numret. Ni når mig på 0733578512
Är denna såld?
gör ett desperat försök då dem verkar vara svåra att få tag på och min bil verkar vara utom räddning utan en.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]