- fre 09 jul 2010, 01:29
Min skitbil dvs V70 är ett typiskt exempel på en handlare som prånglar ut skit och sen vägrar hjälpa vid problem. Som konsument har man ett helsike att reda ut allt, i mitt fall så är bilens värde halverat på mindre än 3mån och handlaren svarar Jaha.
I min enfald trodde jag att handlare varit tvingade att skärpa till sig men ack så fel jag hade. MRF är ett skämt och i dagsläget så vet jag inte vad jag ska göra.
Jag är erfaren på både bil, hoj och husvagns köp, jag har gjort många affärer men aldrig blivit lurad som nu. Man kan inte garantera sig för allt och när man tror man kan något så är det då man blir som mest lurad. Att jag dessutom är duktig på at skruva, känna och veta hur bilar ska vara gör inte saken bättre. Jag har helt enkelt gått på en mina och det kan visst även hända den bästa.
nolimits skrev:Det där skriver jag under på, även jag har köpt ett antal bilar i mina dagar. Privat och genom handlare, allt från 5000kr lik till 500k pärlor. Men köper man via en MRF ansluten handlare så har man vissa garantier,då ska även handlaren stå för dessa garantier för att få vara MRF ansluten.
Har köpt tillräckligt många bilar i mina dar och hört alltför många sorgliga och ledsamma historier om lurade kunder av bilförsäljare för att tro att de handlar i okunskap när de månglar ut defekta produkter och sedans låtsas vara överraskade att bilen var behäftad med diverse fel.Bara för att bilen är blank och fin så betyder detta inte att de sålt bilen som var felaktig med ren okunskap.Det är ju världens äldsta bilhandlar knep att ju finare bilen är att titta på ju bättre måste den ju vara i kundens ögon.Det är därför många långmilare i servat och bra skick säljer betydligt bättre än många betydligt nyare bilar som aldrig blivit servade överhuvudtaget till de kunder som tänker med hjärnan och plånboken och inte på bling bling effekten .Finns ju en anledning till varför många importerade fd Tysklands exemplar med fuskmil på mätaren och ett blankt inre och yttre lurat alltför många kunder när denna som det såg ut på ytan perfekta bil visade sig vara rena vraket.Inte alltid men alltför många gånger.Men så länge det finns kunder kvar därute som tror gott om alla bilförsäljare så lär det också i fortsättningen krängas slutkörda vrak till förtvivlade kunder.
Min skitbil dvs V70 är ett typiskt exempel på en handlare som prånglar ut skit och sen vägrar hjälpa vid problem. Som konsument har man ett helsike att reda ut allt, i mitt fall så är bilens värde halverat på mindre än 3mån och handlaren svarar Jaha.
I min enfald trodde jag att handlare varit tvingade att skärpa till sig men ack så fel jag hade. MRF är ett skämt och i dagsläget så vet jag inte vad jag ska göra.
Jag är erfaren på både bil, hoj och husvagns köp, jag har gjort många affärer men aldrig blivit lurad som nu. Man kan inte garantera sig för allt och när man tror man kan något så är det då man blir som mest lurad. Att jag dessutom är duktig på at skruva, känna och veta hur bilar ska vara gör inte saken bättre. Jag har helt enkelt gått på en mina och det kan visst även hända den bästa.
- By IsshinAshina