Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
JSVARD skrev:.....
Helt vansinnigt att köpa en sprillans ny bil – men jag är nykär.

Härlig läsning! Får mig att bli lite lätt deprimerad att jag valde motorn jag gjorde men den var ju mycket billigare...

Lycka till i fortsättningen!
av Djinn
[quote=
Kollade precis statusen på min kärra och den tillverkas just nu....[/quote]

Gammalt inlägg jag vet, men jag måste bara fråga hur du gör föratt kolla statusen på bilen?
Användarvisningsbild
av forbo
Djinn skrev: Gammalt inlägg jag vet, men jag måste bara fråga hur du gör föratt kolla statusen på bilen?
Gå in på http://www.volvocars.se/leveransinfo

Sen kikar du på orderbekräftelsen som du fått av Volvo, uppe i högra hörnet på papprena står det ett nummer på 7 siffror (iallafall för mig)

Gör det inte det så får du ringa till din säljare så har han det numret åt dig.

Sen är det bara att skriva in siffrorna, trycka logga in, och vänta :D
av Djinn
Helt kanoners, tackar så mycket för den infon.
Har jag inte haft en aning om detta.
Hade ju varit kul om man kunnat ändra därifrån också, slipper man springa eller ringa till försäljaren stup i ett :)
av Putte^
Hej alla!

Jag heter Patrik och är ny på detta forum, ett litet trevligt ställe med lite volvo ägare.

För en vecka sedan beställde jag mig en V70 2.4 170 Hk Classic Momentum Grid, Titanium grå. Tog takspolier, tonade rutor, airbag på passagerarsidan och Barn paketet med säten och elektronisk låsanordning och lite annat smått och gott. Nu är det bara den där väntan kvar man skall uthärda. Är min första helt nya bil. Men vad är det de vise säger? Den som väntar på något gott väntar inte för länge? Eller den som väntar på något gott får alltid vänta för länge!

Har haft en V40 -98 nu sedan 2000 och har varit hel nöjd med den, men så växte familjen och bilen blev för liten.

/Patrik
av perhall
coolt att kunna kolla orderstatus
tyvärr står inte alla options med men de finns säkert nånstans:)
PH
Användarvisningsbild
av lexus
sexväxlad låda? Kostar det extra? När jag beställde var det inget snack om en sexväxlad låda? På ordern står femväxlad.

Edit: Noterade att du valt 2,4D och inser nu att sexväxlad låda är standard med den motorn. ;)
Användarvisningsbild
av Jon
Då dyker jag upp här eftersom jag övergav V70II för classic :)

När är sista veckan som man kan köpa en bil efter egen konfiguration. Som jag begrep det är dieseln inte lätt från och med denna veckans slut.

Eller är det så att man måste förlita sig på ett gäng bilar som handlarna beställt som då ligger närmast sina önskemål. Jag får i och för sig svar på måndag, men det är låååångt dit :)

Vill ha en Classic Momentum med lite tonade rutor, avstängningsbar airbag, uppgraderad stereo, laminerade fönster och givet en spaceballväxelspak :) Ingen spoiler bak för den tar de loss och sätter på sina egna bilar där jag bor, alternativt tar färgprov innan de tar hela bilen. Jo då också nivåsensor till larmet.

Har en katalog på årsmodell 2006 november, så då är det väl en 2007:a... vad skiljer den 2008 rent bilmässigt om man bortser från classicpaketet. Är framvagnen justerad eller mjukvaran annorlunda??

Gött mos,
Jon
Senast redigerad av 1 Jon, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av K5054
Det jag vet är att Classic -07 och Classic -08 är helt lika. Den nya V70 med ny kaross, nya motorer etc är förstås en helt annan sak.
Nybliven Classic-ägare sedan 25 juni. :D
Användarvisningsbild
av Jon
Mere frågor :)

på momentum så är det ju bi-xenon.

Är det så att det är sån där optisk lins på dem eller kommer det först med kurvljusstyrningstjofräsen.... minns sådana från citroen när jag var lite pajt i början av 80-talet. Den citran var då ganska gammal... hmmm....

Jag tycker själv att t.ex. audi och saab med optiska linser är apjobbiga att möta. Bländar skiten ur en och är som små ljusmosqiter.

Jag har sett v70 med vitt ljus utan själva optiska linsen, och de är betydligt trevligare att möta. Eller är volvos linsljus bättre på att inte blända?

Så är det optisk lins på bi-xenon på momentum eller bara.. ja ni vet... svängljusen?

Sen undrar jag, mesh eller grid aluminum? Alla verkar köra mesh... Jag har alltid varit lite udda ;)

/jon
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]