Någon som har priser på de ingående komponenter som behövs om man kör på volvo orginal ? Antar att det skulle bli kabelsatsen, strömbrytare samt orginal-fäste för 2 st ljus ??
/Walle
Moderator: Moderatorer
Walle skrev:Någon som har priser på de ingående komponenter som behövs om man kör på volvo orginal ? Antar att det skulle bli kabelsatsen, strömbrytare samt orginal-fäste för 2 st ljus ??1125kr enligt katalogen jag har. Det går att göra som jag gjort på en gammal bil jag hade som var bestyckad med monteringssats för 2 ljus men jag smackade på 3 st. Man monterar ett plattjärn med 5 st hål på tvären över fästet, 2 st för originalfästet och 3 st hål för 3 st extraljus. Elen går ju att fuskkoppla som volvo gjort på grannens V70N så han kan ha 3 st ljus.
/Walle
Arne skrev:Vet ej säkert hur det är på -04:an, men på min S60 -02 måste jag programmera om mjukvaran för att extraljusen ska fungera på knappen med en tryckning. Det som hände innan var att varje gång jag startade motorn var jag tvungen att aktivera extraljusknappen för att den skulle fungera. Efter omprogrammeringen behövdes inte detta.På min 02:a V70 2.4T så mindes extraljusen om dom var på eller av när man startar bilen.